Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik loop te dubben tussen 2 gratis virusscanners. Zat te denken aan Qihoo 360 omdat deze veel functies heeft en schijnbaar gebruik maakt van de bitdefender engine en dan is er ook nog Roboscan deze heeft ook veel funcites en maakt ook gebruik van de bitdefender engine.

Logische wijs zou je zeggen dat ze even goed zijn omdat ze alle 2 de technologie van bitdefender gebruiken of zie ik dat verkeerd?
 
Mij zegt het allemaal niets door te zeggen: " Ik gebruik dat en die beveiliging en heb nog nooit een virus gehad".

Een stok oud familielid heeft helemaal geen beveiliging op de pc en heeft ook nog nooit een virus of andere besmetting opgelopen. Het is een oude PC die ze ongeveer 10 jaar geleden van mij cadeau heeft gekregen.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat deze pc alleen gebruikt wordt om eens een simpel spelletje zoals Sudoku mee te spelen. Volgens mij heeft ze niet eens internet, ik heb ze in ieder geval niet tussen mijn emailcontacten staan.
Volgens mij draait dat ding zelfs nog op Windows 95 of 98

Het ligt dus echt aan de gebruiker hoe en wat deze met de pc doet en hoe het internet bezoek is.
 
Ik heb een hele lange periode heel tevreden geweest van AVG free, maar sinds ik Win 10 draai ben ik er geen fan meer van. Ik heb nu 360 security, maar ben er ook niet zo tevreden over. Niet dat hij iets misdoet, of mij niet goed beschermd. Maar ik heb er mijn bedenkingen bij. Ik ben nu ook op zoek naar een andere goede free AV en momenteel zou ik inderdaad of AVAST of PANDA kiezen. Maar ben er nog niet echt aan uit. Heb er geen haast bij. Dus laat ik het nog wat sudderen. Op mijn Android phone staat er momenteel niets van AV. Maar jullie kennen mij he, dat veranderd heel snel bij mij. Ik test heel veel dingen uit. Momenteel zit daar geen AV tussen, en ik kijk uit naar welke sites ik ga en open geen rare emails op de smartphone, dus als je zelf al meedenkt ben je al voor 90% zelf een AV.
 
Ik heb 6 pc's met ESET draaien en 4 met Sophos. Ook mijn servers draaien met Sophos.

Maar ik heb ongeveer half januari mij eens een Bitdefender aangeschaft. Hier ben ik ook van onder de indruk.
 
ik gebruik Norton Internet Security , vooreerst omdat ik er tevreden over ben maar vooral ook omdat in het pakket een module zit die voor zover ik weet NIET bij andere "Suites" zit , namelijk een "Safe" , dat is een login en wachtwoord beheerder die bij een website waar je moet inloggen de 1ste keer de gegevens opslaat en bij een volgend bezoek de gegevens voor U zelf invult.
de "Safe" wordt door een Uzelf in te geven sterk wachtwoord beveiligd dat bij de 1ste keer opstarten van je browser moet ingevuld worden om de "Safe" te openen..
ik heb een 58 tal van zulke websites , dus het bijhouden van de login en wachtwoord gegevens is niet te doen , tenzij je natuurlijk slechts èèn login en wachtwoord gebruikt voor alles , wat niet aan te raden is...
en ja , er bestaan aparte programma's die hetzelfde doen , maar bij Norton zit die lekker ingebouwd in een "toolbar" :

MyPicture1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan