Status
Niet open voor verdere reacties.
IK HEB EEN MODEM VAN TELENET+ETHERNET SWITCH+EEN DRAADLOZE
ROUTER HERCULES WIFI80211N+WIRELESS WIFI STICK HERCULES USB2.0,80211N.
Regelmatig valt lanverbinding en ook wifi uit,ik moet dan de stroom afzetten van de hercules router en terug aanzetten en dan is de verbinding weer ok.Wie kan mij helpen?
Mvg,
Andréas Bonné
 
IK HEB EEN MODEM VAN TELENET+ETHERNET SWITCH+EEN DRAADLOZE
ROUTER HERCULES WIFI80211N+WIRELESS WIFI STICK HERCULES USB2.0,80211N.
Regelmatig valt lanverbinding en ook wifi uit,ik moet dan de stroom afzetten van de hercules router en terug aanzetten en dan is de verbinding weer ok.Wie kan mij helpen?
Mvg,
Andréas Bonné

Reset de router eens en configureer alles eens opnieuw.
Kijk ook of er een nieuwe firmware update bestaat voor de router, zo ja update deze dan.
 
Kwa draadloos kan het misschien zijn dat er in de buurt nog een router zit die op hetzelfde kanaal zit als de jouwe.
Normaal zou het lan (bekaabelde) gedeelte wel doormoeten blijven werken.
Waarom die er ook uit word gegooit weet ik zo ff niet zou ik eerst is naar op onderzoek moeten gaan.
Misschien dat jij het draadloze gedeelte zelf wel uit kan vissen (gewoon tussen de kanalen 1 tot 13 wisselen en kijken op welk kanaal hij online blijft die moet je dan houden)
En misschien help de boel resetten ook wel (ff het stroom er een sec of 5 a 10 eraf dan eerst de modem dan de router op stroom zetten)
succes
RNH
 
Dit is een probleem dat jammer genoeg heel vaak terugkomt bij veel gebruikers van draadloze routers.
De reden kan natuurlijk aan heel veel dingen liggen bijvoobeeld.

Waarom valt de connectie of verbinding weg?
  • De router heeft een technisch mankement
  • De router is verkeerd geconfigureerd
  • Het signaal is niet sterk genoeg of wordt geblokkeerd/verzwakt
  • De laptop of computer heeft een hardware probleem
  • De netwerkkaart heeft problemen om signaal vast te houden
  • Verkeerde instellingen gebruikt
  • Virus- en/of spywareinfectie aanwezig op de computer
  • Etc.…
 
Eéns vragen aan Telenet of ze lijn 24 uur in monitor zetten, doen wij ook bij belgacom. Technieker afhankelijk is het probleem vlug verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan