Windows 10 WiFi hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
dag ,
ik heb een vraagje/inlichting over WiFi Powerline /repeaters

ik heb al een tijdje de WiFi Powerline van Telenet die ze gratis aanboden toen
die bestaat uit 2 delen , 1 in het stopcontact verbonden met het modem
het tweede deel waar ge hem wilt gebruiken
werkt goed

nu zie ik al een paar keer een repeater van het Nieuwsblad die maar uit 1 deel bestaat
dus gewoon steken waar nodig

mijn vraag is dus : wat zou het verschil zijn tussen de werking van die 2 , beter , gelijk of slecher?
gewoon om eens te weten
 

Bijlagen

  • Powerline Telenet.JPG
    Powerline Telenet.JPG
    21.6 KB · Weergaven: 960
  • Repeater het Nieuwsblad.JPG
    Repeater het Nieuwsblad.JPG
    39.9 KB · Weergaven: 259
Er zal weinig verschil in werking zijn met deze verschillende systemen.
Wat het doet is een ontvangen/verzonden signaal weer uitzenden en ontvangen. Een wifi of draadloze verbinding dus.
Waarom je twee telenet kasjes nodig heb moet ik even gokken omdat ik deze niet ken. Ik denk dat je het ene kastje bekabeld aan de router moet hangen waarna hij via een draadloze verbinding werkt met het andere kastje. Daarom is de ene ook iets groter lijkt mij. Het voordeel hiervan is wel dat je dit eerste kastje kan plaatsen waar je wilt wat binnen de mogelijkheden ligt van de gebruikte netwerkkabel en de stroomaansluiting De meest ideale plaats dus. Dit is met een router meestal wat lastiger.
Hierdoor is met het telenet setje een beter bereik mogelijk.
Uiteindelijk valt of staat alles met de gebruikte interne antennes van dit soort kastjes. In iedergeval een heel stuk slechter dan de huidige moderne routers.

Je vermeld ook niets over dualband. Kun je dit gebruiken ? Beschikken beide systeempjes dat je vermeld in de topicstart hierover?

Om je een indruk te geven over de gebruikte antenne hier een voorbeeld van een wat betere / duurdere repeater: https://www.coolblue.nl/product/775539/tp-link-re650.html
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn twee verschillende producten. De Telenet Powerline zet je bedraad netwerk via je elektriciteitsnet verder, ipv over UTP of FTP kabel. Er zit voor zover ik kan zien ook een Wifi AP op. De andere is enkel een Wifi Repeater, zonder bekabelde communicatie. Is dus niet hetzelfde.
 
sorry , wat ik nog niet begrijp is , ze werken toch alle 2 via het electriciteitsnet?
en die dualband weet ik niet , evenals de topicstrart ( sorry , iets te moeilijk voor mij ...)
 
Dit zijn twee verschillende producten. De Telenet Powerline zet je bedraad netwerk via je elektriciteitsnet verder, ipv over UTP of FTP kabel. Er zit voor zover ik kan zien ook een Wifi AP op. De andere is enkel een Wifi Repeater, zonder bekabelde communicatie. Is dus niet hetzelfde.
Is dat zo ? Ik meen op het rechter apparaat de PG9072 te zien staan: 2.4 GHz en 5 GHz.
Staat dat er niet op dan heb ik verkeerde info gegeven.
 
Natuurlijk hebben ze allebei elektriciteit nodig om te werken. Het verschil is volgende.
De Wifi Repeater (foto2):
Deze gaat het draadloze signaal opvangen, en terug doorzenden (versterking). Deze neemt enkel voeding van het net, that's it.

De powerline adapters (foto1):
Deze gaat met een adapter zen bedraad netwerk supperponeren op het elektriciteitsnet. In lekentaal wil dit zeggen dat hij data op je elektriciteitsnet plaatst (en haalt). Dus het elektriciteitsnet gaat dienst doen als voeding (wat standaard zo is), en het gaat ook data transfereren. Daarbij gaat die ook diezelfde data de lucht insturen via Wifi (dus geen repeater, maar een Access Point functionaliteit). Wat dus beter is.
 
Bij telenet is het ook zo dat men niet een stroom draad meer gebruikt om de data te verzenden, maar de aarding.

Kan niet, want dan zou een stopcontact zonder aarding niet werken. Vele oude huizen hebben géén aarding in alle stopcontacten. En toch werkt het daar ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan