Wifi valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb woensdag een Wifi netwerkkaart in een desktop pc gestoken. De wifi geeft tot vanmorgen goed gewerkt maar is dan weggevallen.
Als ik probeer om terug verbinding te maken krijg ik 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'. Na veel proberen was het dan uiteindelijk toch gelukt om opnieuw verbinden te krijgen tot op dit moment van schrijven.
ik heb een vermoeden dat er ergens iets niet juist staat waarbij hij de verbinding verliest en geen verbinding meer kan maken. Ik weet alleen niet waar er iets fout gaat.
 
Ik heb woensdag een asus pce-n15 11n wireless lan pci-e card in de computer gestoken. toen ik de computer opgestart en het wifi wachtwoord ingevoerd en ik had on middellijk wifi.
Tot deze morgen. toen viel de wifi plots weg en geraak ik er niet meer op. Alles gecontroleerd en alles staat zoals het moet. Ook in apparaat beheer staan er geen vreemde tekens bij de wifiadapter.
 
Raar dat je wifi nu na enkele dagen perfect werken plots weg valt. Ik zou dan eerder denken dat je Asus wifi kaart dat je gestoken hebt nu reeds de geest heeft gegeven. Kan dat deze een foutje bevat en nu dus niet meer werkt. Heb je andere apparaten die op wifi nu wel nog verbinding hebben met wifi, indien niet, dan is het je modem of router die naar de vaantjes is. Je spreekt enkel over je pc, maar heb je met andere toestellen wel nog ontvangst via wifi? Achtergrond informatie is altijd handig bij problemen.
 
Kan ook zo zijn dat de gebruikte drivers nog wat bugs hebben, ga naar de site van ASUS en kijk daar of er nieuwere drivers bestaan en probeer het daar eens mee. https://www.asus.com/nl/Networking/P...Desk_Download/
Even goed kijken dus naar het versienummer en uiteraard de juiste besturing kiezen.

Ik ben nooit een voorstander van dit soort kaartjes met de antennes achteraan de PC. Daar zitten nu juist vaak vele storingselementen dat een goede ontvangst in de weg zit.
Probeer de PC eens tijdelijk op een andere plaats, het liefst op een plaats dat de antennes van het kaartje de antenne van de wifi router ziet. ( als dat mogelijk is )

Valt het signaal dan nog weg is het een defect aan het kaartje.
 
Sinds gisterenavond heb ik plots terug wifi op de desbetreffende pc zonder dat ik er iets aan gedaan heb. Voorlopig blijft hij de wifi ook behouden. (zal maar hout vasthouden).
Ik gebruik al jaren Drivermax om de drivers mee up de daten en nog nooit problemen mee gehad.
 
Maar nu zeg je zonder er iets aan gedaan te hebben en in bericht #9 schrijft u "Ben momenteel via Drivermax de driver aan het updaten"

Drivers haal je altijd bij de originele site van de fabrikant vandaan. Deze zijn getest en moeten werken.
Driver update programma's bieden in veel gevallen iets oudere drivers aan. Als bijvoorbeeld ASUS vandaag met een bepaalde nieuwe driver komt, kan het gebeuren dat zo'n driver update programma deze driver pas over enkele weken aanbiedt.
In dat geval installeer je dus een oudere driver en in het ergste geval zoals een chipset of andere moederbord drivers kan het gebeuren dat een PC daardoor dienst weigert.

Een driver die al enkele jaren op een ASUS site staat geeft meestal geen problemen met zo'n update programma.

Daarom wil ik je meegeven om niet altijd te vertrouwen op Drivermax of een ander programma. Op de fabrikant site staan altijd de nieuwste geteste drivers die goed zouden moeten werken.
 
Op de Asus website is de nieuwste driver uit 2015. Dat is ook de driver die op de dvd staat die bij de wifi adapter steekt. Als ik die installeer en ik herstart de pc dan installeert Windows steeds een andere driver uit 2016 voor de wifi adapter.
 
Kijk dan gaat het waarschijnlijk daar fout. Windows laten zoeken naar drivers is ook altijd de laatste optie als iets niet wil werken.
Nieuwere drivers die gevonden worden door een programma of in dit geval de besturing hoeven niet altijd betere drivers te zijn.
Het beste is om altijd naar een versienummer te kijken en ga ervan uit dat een fabrikant eerst drivers test voordat men het trr download aanbiedt. Microsoft zal dit niet doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan