Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
ik heb een vraag over Wifi,
heb een Wireless Modem met WPS knop van Telenet,kabel komt binnen op kamer boven en is met UTP kabel(ethernet) met mijn PC verbonden (is een LAN verbinding) en ik bereik zo een (theoretische)snelheid
van 1 Gbps(IPv4-IPV6 verbindingsmogelijkheden).
Beneden staat 2é computer(laptop) WLan,dus draadloos ,ftheoretische snelheid(43,5 Mbps!)
Ik heb echter vooral beneden Wifi nodig (voor een Ipad,Iphone),
Ik heb boven (hoofdPC) speccy eens geinstalleerd en didat programma zegt bij netwerk WIFI niet.
Nu is mijn vraag, wie weet hoe ik die wifi moet configureren en heeft een Wifi repeater of meerdere zin?
 
Ik begrijp niet helemaal precies wat je bedoeld, daarom eerst even deze zin

Ik heb boven (hoofdPC) speccy eens geinstalleerd en didat programma zegt bij netwerk WIFI niet.

Heeft de hoofd pc een draadloze kaart ? Zo niet, is het logisch dat deze het draadloze netwerk niet ziet.

Het draadloze netwerk configureren kan met de hoofd pc via de lan kabel door het juiste ip adres in te tikken. ( voorbeeld: http://192.168.1.1 )
Welk ip adres jouw router heeft weet ik natuurlijk niet, deze gegevens zal je waarschijnlijk van de provider gekregen hebben en anders kun je dit zelf wel even na gaan.
Ga naar start en tik dan in CMD
Je hebt nu een dos scherm en geef nu meteen de opdracht ipconfig.
Bij standaardgateway staat het ip adres van de router.
 
Ik begrijp niet helemaal precies wat je bedoeld, daarom eerst even deze zin



Heeft de hoofd pc een draadloze kaart ? Zo niet, is het logisch dat deze het draadloze netwerk niet ziet.

Het draadloze netwerk configureren kan met de hoofd pc via de lan kabel door het juiste ip adres in te tikken. ( voorbeeld: http://192.168.1.1 )
Welk ip adres jouw router heeft weet ik natuurlijk niet, deze gegevens zal je waarschijnlijk van de provider gekregen hebben en anders kun je dit zelf wel even na gaan.
Ga naar start en tik dan in CMD
Je hebt nu een dos scherm en geef nu meteen de opdracht ipconfig.
Bij standaardgateway staat het ip adres van de router.


de hoofdPC heeft een draadloze kaart,was vroeger trouwens draadloos verbonden met internet,
speccy zie bijlage (heb wel enkele ip adressen verwijderd om veiligheidsredenen)Bekijk bijlage JAN-PC_wifi.txt
 
Aha, er staat Wi-Fi is niet ingeschakeld.

Schakel dit in via het Configuratiescherm en dan via het Netwerkcentrum naar de adapterinstellingen.

Zou er zo ongeveer als bij mij uit moeten zien maar dat uiteraard met jouw netwerkadapter. ( zie afbeelding )

wifi.jpg
 
Wifi

Aha, er staat Wi-Fi is niet ingeschakeld.

Schakel dit in via het Configuratiescherm en dan via het Netwerkcentrum naar de adapterinstellingen.

Zou er zo ongeveer als bij mij uit moeten zien maar dat uiteraard met jouw netwerkadapter. ( zie afbeelding )

Bekijk bijlage 14123

Bedankt Lana,
zo was het een tijdje geleden bij mij ook :een draadloze netwerkverbinding, en een Lan (ethernet verbinding) op de hoofdPC,maar ik
had de gedachte dat het beter was alleen die snelste ethernet LAN verbinding te gebruiken op de hoofdPC(ook omdat die fysiek met de kabel verbonden is),
maar dan heb je dus geen Wifi meer.Het kan dus geen kwaad 2 soorten verbindingen op de hoofdPC te gebruiken?
 
Hier staat mijn wifi ook aan op de pc samen met een bedraad netwerk.

Geen probleem dus om beide netwerkadapters aan te zetten.

Heb ook een pc met twee bedraade netwerk kaarten die beiden aan staan om snelheid te winnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan