Opgelost zip-bestand versturen per mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, mijn probleem is dat ik geen enkel zip-bestand kan versturen per email. niet in outlook(2010) en niet in thunderbird.
ik krijg onmiddellijk een mail terug met: Delivery to the following recipients was aborted in 5sec.
het is zo met 7zip en winrar. ook al windows defender uitgeschakeld, maar niks. de server is telenet.
ik kan wel zip-bestanden ontvangen per mail en openen.
natuurlijk kan ik die versturen in wetransfer of iets anders, maar het moet ook lukken per mail.
dit is nu wel per toeval ontdekt omdat ik de laatste jaren eigenlijk nooit een zip- bestand meer verstuur.
maar ik ben wel nieuwsgierig naar de oorzaak en eventuele oplossing.
heb ook eens nagezien bij de firewall maar 'k weet zo niet waar ik moet naar kijken.
iemand enig idee aub?
dank u wel.
 
Blijkbaar bekend fenomeen : https://support.winzip.com/hc/en-us...allow-Zip-files-as-attachments-What-can-I-do-

Als het Engels je problemen geeft, geef dan maar even seintje en dan wil ik het voornaamste eruit vanavond wel voor je vertalen.


Maar het is dus de provider TELENET die dit blijkbaar als beveiligingsmaatregel hanteert. De gemakkelijke oplossing is alvast om je ZIP-bestanden alvorens te versturen een andere extensie te geven vb. ZOP
Maar dan moet je je geadresseerden daar ook wel van op de hoogte brengen want zij moeten die naam natuurlijk ook weer opnieuw terugdraaien.

Op die manier omzeil je wel de beveiliging van de mailprovider tegen kwaadwillige zip-bestanden en sommige van je ontvangers zouden dat verdacht kunnen vinden en de bijlage negeren of verwijderen...
 
je zegt Outlook 2010 te gebruiken of Thunderbird ..het gezipte bestand mag echter niet groter zijn dan 33Mb ..
is het groter loop je tegen dit probleem aan .
*kan hier probleemloos gezipte bestanden kleiner dan 33Mb versturen ..met Windows 10 mail via Telenet .
 
dank u voor de link. 'k heb het artikel gelezen en begrijp dat ik de extensie kan veranderen en de ontvanger op de hoogte brengen.
maar als het telenet is die dat verhindert, dan gebeurt dat niet bij iedere telenetklant. een vriend van mij, waarmee ik ook het probleem probeer op te lossen is ook bij telenet en heeft dat probleem niet. misschien eens contact opnemen met de provider.
en om Qtex te antwoorden, het bestand was amper 2MB.
 
ja ik ben verkeerd ik kreeg vervolgens ook een bericht dat het niet verzonden kon worden ..zelfs het hernoemen van de extensie bleek niet te helpen ..
 
blijkt nu wel te gaan indien je het gezipte bestand afschermt met een wachtwoord .. kreeg nu geen melding dat het niet verzonden kon worden .
 
ik denk nu wel waarom het niet lukt. de beveiliging zal daar wel een rol in spelen. in het zip-bestand zat een foto en een exe-bestandje.
eens geprobeerd zonder dat exe-bestandje en dat lukt wel.
dus een zip-bestand is geen gesloten bestand en kan ook gescand worden door de provider vermoed ik dan.
het exe-bestandje is heel onschuldig en toch geraakt het er niet door.
ja, we worden beschermd hé.
 
hier zijn we terug. ik heb zowat alles geprobeerd; van extensie veranderd, zowel zip als exe, tot beveiligen met wachtwoord, alles samen ook, in een andere map geplaatst en dan gezipt.
maar het lukt mij niet om het zip-bestand te versturen!
een zip-bestand van 10MB met enkel foto's lukt wel, geen probleem.
dus telenet zal het wel tegenhouden zeker.
ik heb zojuist een mail gestuurd naar telenet met een vraag hierover.
zodra ik een antwoord ontvang laat ik het weten.
hou het veilig en gezond.
 
je probleem zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat je dus de MS Office 2010 gebruikt aangezien de Office 2010 niet meer ondersteund word ..gebruik eens de Windows 10 mail .
feit is dat ik hier dus wel een beveiligde zip of rar bestand kan verzenden met een uitvoerend bestand ( exe ) aanwezig ..
 
Ik heb gisteren ook eens een test gedaan met het versturen van een *.zip bestand.
Dit was ongeveer 6 MB groot (Cristaldiskinfo).
We zijn nu 28 uur later en de bestemmeling heeft niets ontvangen en ik heb geen melding gekregen dat er iets fout was.
Wat er met dat zip-bestand onderweg gebeurt is... heb ik het raden naar.
(MSOutlook 2016)
 
@J.W. gebruik eens de Windows 10 mail ... heb gisteren 2 exe bestandjes gezipt met een wachtwoord en deze werden ook verzonden ..dit werd bevestigd door de ontvanger en tevens staan deze ook nog eens bij de verzonden mails .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan