Opgelost zip-bestand versturen per mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, mijn probleem is dat ik geen enkel zip-bestand kan versturen per email. niet in outlook(2010) en niet in thunderbird.
ik krijg onmiddellijk een mail terug met: Delivery to the following recipients was aborted in 5sec.
het is zo met 7zip en winrar. ook al windows defender uitgeschakeld, maar niks. de server is telenet.
ik kan wel zip-bestanden ontvangen per mail en openen.
natuurlijk kan ik die versturen in wetransfer of iets anders, maar het moet ook lukken per mail.
dit is nu wel per toeval ontdekt omdat ik de laatste jaren eigenlijk nooit een zip- bestand meer verstuur.
maar ik ben wel nieuwsgierig naar de oorzaak en eventuele oplossing.
heb ook eens nagezien bij de firewall maar 'k weet zo niet waar ik moet naar kijken.
iemand enig idee aub?
dank u wel.
 
ja inderdaad DDragon80, de beveiliging bij telenet kan de gebruiker niet veranderen. het "vroeger" waar ik het over had is wanneer mijn email-adres nog @pandora was. en toen kon je aanvinken als je van een soort beveiliging wilde gebruik maken. wat het precies juist was weet ik wel niet meer.
dus vroeger is heel lang geleden en is er heel veel veranderd betreft veiligheid en maar goed ook.
het exe bestand hernoemen heb ik ook geprobeerd en zoals u zegt word dit bestand ook tegengehouden, ook beveiligd.
 
Dan lijkt me er toch iets anders aan de hand. Filters kunnen veel, maar zulke zaken gaan die niet kunnen "zien". Staat in de mail zelf iets van de bestandsnaam of iets dat erop kan wijzen?
 
het gaat om dit prog. "extgodmode". dus heel onschuldig. heel gemakkelijk om iets te zoeken in de instellingen van win10
in de mail zelf staat er niks, gewoon de bijlage(zip-bestand) toegevoegd en onderwerp ingevuld: mode
werkt ook niet als je enkel het exe-bestand bijvoegt(dus niet gezipt)
 
Probeer eens om gewoon iets in te vullen in de email, dus niet gewoon leeglaten. Ik neem aan dat zulke filters daar wel rekening mee houden. Zomaar een bijlage zonder text op zich is al verdacht, mijn mening.
 
Probeer eens om gewoon iets in te vullen in de email, dus niet gewoon leeglaten. Ik neem aan dat zulke filters daar wel rekening mee houden. Zomaar een bijlage zonder text op zich is al verdacht, mijn mening.
Bij mij stond in elke mail(poging) een tekst. Heeft niet geholpen.

Mails waren vanuit telenet naar telenet, outlook naar telenet en gmail naar telenet.
 
eerder ging het versturen van een ingeblikte exe bestand hier wel maar blijkbaar heeft Telenet er iets op gevonden want nu krijg ik op 3 seconden nadat ik op verzenden heb geklikt de melding van >mailer-daemon@telenet-ops.be
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients was aborted after 3 second(s):
 
Ik zit me nu toch af te vragen waarom je in een mail iets zou willen meesturen dat je eerst zelf gewoon van het internet hebt gehaald.
Het is toch voldoende dan dat je je correspondent gewoon de link naar die site doorstuurt ???
 
Het enige zinnige dat ik na al die pogingen nog kan bedenken is dat dit attachment gewoon niet door de virusscanners geraakt van de mail provider.

[Edit] Windows Defender heeft er alleszins géén moeite mee !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan