Status
Niet open voor verdere reacties.

postb4

Steunend lid
Vip Lid
Hallo allemaal, ik heb sinds vanmorgen ineens zwarte blokjes op mijn pictogrammen op het bureaublad, zo lang als ik een computer heb , nog nooit gezien, zijn er soms nog meer die dit probleem hebben en dan de vraag wat is hier aan te doen ?????-m-
 
daar waar deze zwarte blokjes staan is dit dan links onder op de pictogram/snelkoppeling daar waar dus normaal een pijltje dient te staan ...

indien zo heeft dus niet elke pictogram deze zwarte vlekken aangezien niet elke pictogram dit pijltje heeft ...
 
Op hoeveel kleuren staat het beeldscherm ingesteld ?
Ik vermoed 16 zodat bepaalde pixels nu zwart worden in plaats van de originele kleur.
Zet dit eens op 32 bits.
 
wat je ook eens kan proberen is
Rechtklik muis ergens op je bureaublad

kies dan aan persoonlijke voorkeur aanpassen

in het volgende scherm klik je aan de linkerkant op thema's

en kies dan instellingen voor bureaubladpictogrammen

klik dan standaardwaarden herstellen klik dan toepassen en op oke


PS: als er een vinkje staat bij thema's mogen bureaubladpictogrammen wijzigen haal dat vinkje dan weg
 
Dan maar even de vraag of dit probleem zich alleen voor doet bij pictogrammen of zie je ook zwarte blokjes als je een foto opent ?

Als dit alleen gebeurd bij pictogrammen kan ik er geen verklaring voor geven dat zoiets van het ene op het andere moment kan gebeuren.

Heb je dit bij alles, moet het ergens grafisch gezocht worden. Misschien toch ergens een instelling veranderd of een bepaalde update die roet in het eten heeft gegooid voor het goed functioneren van de videokaart.
Soms kan een heel oud spel spelen weleens zorgen dat alles op verkeerde kleurinstellingen komt te staan. Soms moet je dan alles handmatig weer terug zetten.
 
De blokjes staan inderdaad links onder, maar staan niet op de prullenbak en dit is de enigste waar ze niet op staan, ik sta echt voor een raadsel, maar hoe krijg ik ze weer weg ??????
 
Maak eens een printscreen en plaats deze hier op het forum zodat we goed kunnen zien wat het probleem is. Nu is het een beetje gissen naar wat jij ziet en dus het probleem kan zijn.

Alleen linksonder ?
Dit betekend in mijn beleving dan dus dat een klein stukje van het beeldscherm niet goed meer werkt en dat kan duiden op een defect beeldscherm. Werkt een videokaart niet goed meer dan zal dit het gehele beeld zijn dat niet goed is.
 
standaard zijn er snelkoppelingen waar dus geen pijltje aangewezen word..
zo is de prullenbak hier er eentje van ...zoals je ook hier kunt zien .
Ashampoo_Snap_2016.10.18_11h20m20s_001_.png

hoe het komt dat deze opeens bij u een zwart vierkantje geven is me niet echt duidelijk tenzij je een optimalisatie tool heb gebruikt zoals er zovele zijn ...
vb: Glary Utilities ... WinOptimizer2016 ...

nu om deze zwarte vierkantjes weg te krijgen download je Winaero - Free small and useful software for Windows start deze op en ga naar het onderdeel File Explorer sub Shortcut Arrow optie No Arrow. en klik op "change shorcut arrow"

5f02ca48dd-Ashampoo_Snap_2016.10.18_11h46m56s_002_.png
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2016.10.18_11h20m20s_001_.png
    Ashampoo_Snap_2016.10.18_11h20m20s_001_.png
    9.4 KB · Weergaven: 208
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan