Windows 10 503 Service Unavailable

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een bepaalde site (nl.giveawayoftheday.com) kan ik niet meer bereiken. Ik krijg steeds een '503 Service Unavailable' error.
Wie weet hoe dit komt en wat kan ik daaraan doen?
 
Misschien is het IP adres van de topicstarter om een of andere reden geblokkeerd.
Stel ze een vraag via het contactformulier en vermeld uw IP adres.
Heeft u een statisch of een dynamisch IP adres ?
OK, jij hebt de boosdoener gevonden!
Ik heb mijn ip adres gewijzigd en had onmiddellijk verbinding met de site.
Eindelijk weer verbinding na weken zoeken naar de oorzaak!
Nu nog contact opnemen met de site.
Hartelijk dank voor het meedenken.
 
Kan ook zijn dat er een probleem is met hun "load balancing". Dat er een backend server werkt en een andere platligt. Als die LB dan bijvoorbeeld ingesteld staat op cookie persistence, dan gaat die je mogelijk naar de server willen sturen die plat ligt. Probeer je cookies eens te ruimen...
 
OK, jij hebt de boosdoener gevonden!
Ik heb mijn ip adres gewijzigd en had onmiddellijk verbinding met de site.
Eindelijk weer verbinding na weken zoeken naar de oorzaak!
Nu nog contact opnemen met de site.
Hartelijk dank voor het meedenken.

Aha, u surft waarschijnlijk via een proxy uit IJsland naar Giveaway.
Kan zijn dat deze geblokkeerd staat bij Giveaway.
 
Aha, u surft waarschijnlijk via een proxy uit IJsland naar Giveaway.
Kan zijn dat deze geblokkeerd staat bij Giveaway.

Is geen proxy probleem. Zou kunnen, maar dat verklaart niet de resultaten van de IsItDown check. Load Balancer issue aan de serverkant kan dit gedrag verklaren. Zal proberen te verklaren.

De front end van die website (waar de client verbindingen toekomen) heeft een Load Balancer (LB). Deze verbind inkomende connecties naar verschillende back-end servers (de feitelijke webservers). Om een sessie te binden aan een client (een mapping tussen een client en een backend server), wordt er gebruik gemaakt van persistence settings. Die bepaald of deze binding bijvoorbeeld gebeurd op IP adres (zoals in dit geval waarschijnlijk) of cookies, ...
Wanneer er een backend server bijvoorbeeld vervangen wordt, of deze gaat down, en er reeds een binding aanwezig is op de LB, gaat die deze binding blijven gebruiken. En zodoende de client naar een server sturen welke bijvoorbeeld down is. Normaal moet die LB zoiets opvangen en staat op zulke persistence types een timeout ingesteld. Waarschijnlijk staat deze veel te hoog waardoor de reeds aanwezige verbindingen naar de betreffende backend servers de mist ingaan.
 
Het probleem ligt bij de kant van GiveAway. Probleem van een binding op hun LB. Daarom dat sommige wel correct uitkomen, en bij anderen het de mist ingaat. Maw, één van hun backend servers ligt eruit, en de LB stuurt deze nog onterecht naar deze server. Zulke sites hebben meerdere backend servers met een LB appliance ervoor om de hoge load (lees connecties) op te kunnen vangen.

Daarom dat nieuwe verbindingen nu ook altijd zullen werken. Alleen bij "sommige" bestaande verbindingen kan een probleem optreden. Tenzij je het bindingselement kan aanpassen (source IP, cookie, ...). Dus in dit geval waarschijnlijk(?) via IP adres gebonden. Daarom dat die check site ook geen verbinding kan leggen. Die gaat die website dagelijks connecteren en gaat daarom ook zen defecte binding houden.
 
ok snap het nu .. het komt er in feite op neer dat de TS of zijn cookies op ruimt of zoals hij/zij al aangegeven heeft in bericht #19 gewoon een ander IP adres gebruikt waar door de site wel te benaderen viel ..
 
Aha, u surft waarschijnlijk via een proxy uit IJsland naar Giveaway.
Kan zijn dat deze geblokkeerd staat bij Giveaway.
:) Ja, ik heb mijn ip adres (tijdelijk) gewijzigd naar een server uit Hafnarjordur in IJsland, en zo kan ik wel op de site terecht, met mijn echte ip adres lukt dit niet. Het probleem gemeld bij Giveaway zoals jij voorgesteld had. Beste dank hiervoor.
 
Is geen proxy probleem. Zou kunnen, maar dat verklaart niet de resultaten van de IsItDown check. Load Balancer issue aan de serverkant kan dit gedrag verklaren. Zal proberen te verklaren.

De front end van die website (waar de client verbindingen toekomen) heeft een Load Balancer (LB). Deze verbind inkomende connecties naar verschillende back-end servers (de feitelijke webservers). Om een sessie te binden aan een client (een mapping tussen een client en een backend server), wordt er gebruik gemaakt van persistence settings. Die bepaald of deze binding bijvoorbeeld gebeurd op IP adres (zoals in dit geval waarschijnlijk) of cookies, ...
Wanneer er een backend server bijvoorbeeld vervangen wordt, of deze gaat down, en er reeds een binding aanwezig is op de LB, gaat die deze binding blijven gebruiken. En zodoende de client naar een server sturen welke bijvoorbeeld down is. Normaal moet die LB zoiets opvangen en staat op zulke persistence types een timeout ingesteld. Waarschijnlijk staat deze veel te hoog waardoor de reeds aanwezige verbindingen naar de betreffende backend servers de mist ingaan.
Indrukwekkende uitleg, waarvoor dank. Ik denk dat jij het bij het rechte eind hebt, want dat is precies wat ik ervaar: met een ander ip adres lukt het probleemloos.
 
Ondertussen een reactie ontvangen van Giveaway: "503 Service Unavailable: Please try again.".
Ze hebben de fout rechtgezet.
Hartelijk dank aan allen die er hier voor gezorgd hebben dat dit vervelende probleem opgelost raakte.

PS: Is hier ergens een knop om aan te geven dat het probleem opgelost is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan