Androïd accu capaciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik ben in het bezit van een Motorola G7 Blackpower Smartphone. Ik ben over het algemeen best tevreden met dit toestel en één van de redenen, waarom ik ongeveer 1 ½ jaar geleden voor dit toestel koos, is de goede accucapaciteit (5000 mAh). Ongeveer 2 weken geleden heb ik (p/ongeluk) de accu helemaal ontladen en daarna zoals gewoonlijk weer opgeladen. Daarna merkte ik dat de accu merkbaar aann capaciteit had verloren, naar schatting ongeveer 20 %. Wie kan mij vertellen, of de accu nu defect is of dat dit een logisch gevolg is vanwege de leeftijd van de accu
(± 1 ½ jaar)?
Ik hoor het nog graag en ben benieuwd naar het antwoord.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
De huidige lithium accu's of oplaadbare batterijen slijten sneller als je ze helemaal ontlaad, maar of dit na 1 keer volledig ontladen gebeurd is moeilijk te zeggen. Dit ligt aan de de staat waarin hij verkeerd.
Hoe oud hij is zegt niet zo veel. Wat meer zegt is hoe er mee omgegaan is.
Helemaal ontladen is niet best en voor 100% opladen ook niet. Het beste voor dit type oplaadbare batterijen is een lading tussen de 30% en 70%. Maar ook dit is weer per type en fabrikant afhankelijk en ook in welke staat hij verkeerd.
En tevens nooit de oplaadbare batterij aan de lader laten liggen als hij voor 100% vol is want ook dit geeft extra snellere slijtage.
Verder is het normaal dat er onder normale omstandigheden een verouderingsproces optreed en ga je er niet goed mee om zal hij sneller slijten.

Mijn advies is: Vervang de accu als het sneller leeg raken hinderlijk gaat worden. Vind je het het nog acceptabel zou ik er zo lang mogelijk mee doen.
 
Hallo Skippy,

Zeer bedankt voor jouw inzichten betreffende mijn vraag. Ik ben er een stuk wijzer van geworden voor wat het gebruik van de moderne accu's betreft. Ik zal er mijn voordeel mee doen. Nogmaals mijn dank en met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan