ASUS EePC notebookje start wel op netstroom maar niet op accu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste PC vrienden,

Graag had ik hier doorgegaan op een vorig topic van me op pagina 2 van dit forum "Windows7 starter start soms wel soms niet". Doch dit topic is afgesloten, zodat ik hier graag een nieuw topic over open.
Indien jullie me willen verderhelpen (wat ik niet betwijfel) misschien eerst dat oudere topic even lezen voor bij te zijn anders wordt het waarschijnlijk nog moeilijker da, het al is.....

Gelezen ?? Ok dan...hier het vervolg : :applaus:

Vandaag een fonkelnieuwe accu aangekregen via webwinkel Almedo, in het notebookje geplaatst, 5 uur laten opladen en probleem weer net als ervoor....valt op accu na ong. 10 minuten uit, of beter : valt in coma.
waneer ik hem terug wil booten komt het zwarte scherm (na flash-scherm van Asus) voor "opstartherstel starten (aanbevolen)" of "windows normaal starten" Opstartherstel heeft m.i. niet veel zin want ik heb de recoverpartitie niet meer en heb het trouwens reeds verschillende malen gedaan.

Dus "windows normaal starten" (op accu wel te verstaan) en dan komt het : ....Asus splash-screen , dan ong. 1 seconden het balkje met de groene blokjes, dan knippert ook het indicatie-ledje voor de HD 1 of 2 maal en .....COMA !!!-m--m--m-


Windows kan blijkbaar bij opstarten op accu geen contact maken met de HD....op netstroom geen enkel probleem.


Als laatste optie heb ik daarstraks Schijfcontrole uitgevoerd....volledig op accu voeding en dit neemt toch wel een dik uur in beslag. Gaf geen enkel probleem weer !!!!!

Terug opstarten op accu en alweer COMA.

Ik moet sinds gister pillen slikken tegen hoge bloeddruk.......die nieuwe accu en dan nog niets gaat die pillen echt niet helpen 1 en ander naar beneden te krijgen...integendeel..

Alvast dank voor de goede raad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is zeker een interessante piste ! (y)

Beste Mik, vanaf welk (ont)ladingspercentage is volgens jouw ervaring een batterij onvoldoende opgeladen zodat dit fenomeen zich kan voordoen ? ... heb je concrete percentages voor morjos omtrent het door jou aangehaalde begrip "niet voldoende opgeladen" ?...
smiley-think005.gif



Hoe verklaar je dan dat ik 4 uur met de accu kan werken zonder probleem....tenminste tot de updates binnen waren ??
Goed bedoeld en dak voor het denkwerk en ik begin ook aan de piste van Lana te geloven maar ik ga nu toch eens proberen met een Linux-disti...als hij het dan ook doet ben ik 200% zeker van hardware fout en dan zien we verder....waarschijlijk naar de Asus-winkel hier. Het ding is 3 en half jaar en nog wat vroeg voor recyclagepark...ik hoed jullie op de hoogte.


@ Grominet...krijg (voorlopig) jammer genoeg de pagina achter uw link niet ingeladen.....
 
Dit is zeker een interessante piste ! (y)

Beste Mik, vanaf welk (ont)ladingspercentage is volgens jouw ervaring een batterij onvoldoende opgeladen zodat dit fenomeen zich kan voordoen ? ... heb je concrete percentages voor morjos omtrent het door jou aangehaalde begrip "niet voldoende opgeladen" ?...
smiley-think005.gif

Dit gaat niet om percentage. Als er onvoldoende Ampères in de batterij zijn, krijg je geen stroom genoeg. Een batterij die te weinig geladen is, kan met een multimeter genoeg Spanning aantonen. Maar zodra je vermogen trekt, gaat dit naar te weinig spanning. Dan kan je niet verder. Je gaat de batterij opladen totdat er voldoende A in zitten om te kunnen werken. Normaal stopt het laden als het vermogen van de batterij genoeg A binnen heeft. Dat wil niet zeggen dat als ge maar de helft van de A hebt dat de batterij het opgeeft. Dus als het laadsysteem op het moederbord niet genoeg vermogen geeft, laad je niet. Je kan de batterij bij te weinig vermogen dan best opladen als de laptop niet op staat. Dan gaat er zoveel mogelijk naar de batterij. Staat de laptop wél op, dan heb je vermogen nodig voor beide.
 
morjos,

de batterij die je kocht bij Almedo, is dat een origineel Asus onderdeel ?

Die energieinstellingen staan zoals ze altijd gestaan hebben.....

Betekent dit dan ook dat de instellingen in het beheerschema voor accu en netstroom identiek dezelfde zijn ? Schakel sowieso de slaapstand eens uit in beide schema's (De computer in slaapstand zetten na: Nooit) en vergeet niet de wijzigingen op te slaan.

@ Grominet...krijg (voorlopig) jammer genoeg de pagina achter uw link niet ingeladen.....

Linkje doet het hier prima en geeft deze tip (langer opladen aan aangegeven kan nooit kwaad):

Unplug the adapter and remove the battery. Press and hold the power button for 30 seconds. Rebuild the computer, plug in the adapter but don't attempt to start it up. Let the machine sit charging for 3 - 4 hours. After the charging time, unplug the adapter.... and attempt to power up on battery power alone.

Met welke bios-versie werk je ? Zoals reeds aangegeven kan je dit achterhalen met Speccy.
 
Beste vrienden,
de kogel is door de kerk....na 3 maand ergernis ben ik erachter dat het wel degelijk een hardware probleem is. Bij de plaatselijke PC-boer beaamde men idd de opinie van Lana hierboven.....het moederbord

Nu staat die PC-boer hier niet bepaald aangeschreven als goedkoop.....volgens hem kon het idd een soldeerpuntje zijn maar evengoed diende het moederbord vervangen...daarom nam ik bedenktijd.

Toevallig lag in Aldi vandaag een Medion laptop met 11.6" scherm en afneembaar scherm, zodat hij ook kan dienen als tablet........na wat gedraai en "gedrenzel" besloten deze aan te kopen en het Asusje te degraderen tot reserve......of experiment apparaat......

Moest er dus nogmaals iemand een topic plaatsen met gelijkaardig probleem ....we hebben weer wat ervaring bij opgedaan.

Hopelijk heb ik de lieve vrede met de echtgenote terug (over de prijs van 399€ maar niet gesproken)...(lachen);!

Iedereen nog van harte bedankt voor het denkwerk en inzet....hopelijk nu lange tijd van problemen (hardware toch; software lossen we hier wel op) gespaard..:yahoo:
 
Kopieer veiligheidshalve je kasticket, dit vervaagt na een tijdje en je hebt immers recht op 3 jaar garantie. Bewaar de kopie en origineel op een veilige plaats. Zelf doe ik dat meestal in de handleiding of in de originele doos.

Veel plezier met de aankoop en de experimenten ! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan