accu loopt wel vlug leeg ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik ondervind dat de accu van mijn nog géén 6 maand oude smartphone ( Alcatel 1x ) veel vlugger leeg loopt dan in het begin ...eerder kon ik 3 dagen met een volle accu doen ...dit is nu zodannig afgezwakt dat ik dag dagelijks mijn smartphone dient op te laden een volle accu gaat amper 10 uren mee....op dit moment staat hij op 67% en geeft hij 4.33U aan .(ja ik heb hem vandaag al moeten heropladen want hij gaf 9% aan )
ik heb de smartphone al eens terug ingesteld naar de fabrieksinstellingen … op dit moment is het nu afwachten en zal ik straks zien of het nu beter gaat ..
 
Oei Qtex, heb je soms een app geinstalleerd en is sindsdien je batterijverbruik desdanig snel gegaan? Ik heb dit ook wel al meegemaakt dat sommige apps heel veel vragen van mijn batterij. Of heb je niets veranderd aan je toestel?
 
3 dagen zonder opladen, daar kan ik enkel van dromen. Mijn Smartphone hangt ook dagelijks aan de lader hoor. Maar ik doe er waarschijnlijk meer mee dan jij
 
nu je het zegt ja ik heb een app geinstalleerd van uit google play store " bluetooth auto connect " en sindsdien ondervind ik dit probleem ...
waarom dat ik deze geinstalleerd had (ik zeg had ) omdat de vertegenwoordiger van Telenet Werkwinkel me dit aanraadde toen ik hem zei dat mijn bluetooth headset regelmatig de verbinding verliest ..
*onder tussen werd deze app wederom verwijderd en staat mijn accu percentage nu op 66% dus denk dat het verholpen is ..
 
ook heb ik de app "Easy Banking " geinstalleerd van BNP Paribas / Fortis ..deze werd me aangeraden door de bank bediende toen ik deze morgen haar gesproken heb .
 
dus er zijn app's die het best te vermijden zijn .. waarom houd men zulke app's dan in de play store ..ik bedoel kan men google daar niet over inlichten dat deze app de accu leeg slurpt .
 
Qtex;n237608 zei:
ook heb ik de app "Easy Banking " geinstalleerd van BNP Paribas / Fortis ..deze werd me aangeraden door de bank bediende toen ik deze morgen haar gesproken heb .

Deze app zal de oorzaak niet zijn wel bluetooth auto connect.
 
wel die gedachte had ik ook al ..dat enkel de " bluetooth auto connect " de veroorzaker kon zijn en dit blijkt dus ook zo te zijn ...
ik heb de smartphone gisteravond (24u) opgeladen 100% en deze morgen (5.50u) stond deze nog op 99% .
 
De grootste oorzaak ligt bij de communicatieprotocollen. Zoals Bluetooth, WiFi, ... Als deze allemaal onnodig aanstaan, gaat je batterijduur al achteruit.
Die Bluetooth app gaat proberen constant verbinding te maken met.... Daardoor gaat die constant extra vermogen vragen. Zelfde kan je voorhebben met Wifi.
 
Voila Qtex, je hebt de oorzaak gevonden. Die app gaat ervoor zorgen dat je verbinding steeds op scherp staat. Dat betekend dus ook dat je batterij leeg gezogen wordt. Dit zijn inderdaad apps die je best vermijd. Banking apps zijn niet gevaarlijk en gaan het verbruik niet echt gaan opschroeven. Dat doet iedere app die je erbij zet wel een beetje, maar dat blijft normaal gezien allemaal binnen de perken. Maar hoe meer apps je erop zet, hoe meer je toestel van je batterij vraagt. Het is dus de kunst om een evenwicht te vinden van wat heb ik ECHT nodig, wat gebruik ik het vaakst, en wat is overbodig. Al wat overbodig is verwijder je of indien het ingebakken apps zijn die meegekomen zijn met je besturingssysteem en dus niet verwijderbaar zijn, schakel je die het beste ook uit. Ook moet je rekening houden met wat je op je homescreen zet van shortcuts. Dat gaat rekenkracht vragen omdat ze daar staan, dus hoe minder daar staat, hoe sneller, vlotter je toestel blijft. Dat heeft dus ook invloed op je batterij, omdat al die apps die daar staan rekenkracht vragen en dus ook aan je batterij zitten te zeulen. Dus je kan veel zelf doen om je batterijduur te verlengen of te verkorten. Alleen doet het bijna niemand. Eens per jaar zo al je apps bekijken en zo in je zelf afvragen, heb ik die wel vaak genoeg gebruikt om die erop te laten of niet? Indien niet, hup eraf, indien ja , laten staan. Zo loop je je ganse lijst af. Ik hoop je hiermee ook een beetje geholpen te hebben.
 
er zijn er een heleboel die ik helemaal niet gebruik ... ik weet ook niet waarvoor sommige apps dienen maar als ik deze dan wil uitzetten en ofverwijderen krijg ik aanstonds de melding dat dit mogelijke gevolgen kan hebben voor het gebruik van andere apps en of het systeem .

*de smartphone word soms gebruikt om een weg beschrijving weer te geven maar hoofdzakelijk om te bellen en om berichtjes te versturen ...onderweg gebruik ik dan ook de bluetooth functie om handsfree te kunnen bellen … soms word de smartphone gebruikt om iets op te zoeken maar das dan maar af en toe ..al de overige apps worden nooit gebruikt ... ook de games worden hier nooit gespeeld daar voor vind ik het scherm te klein ..films worden hier ook nooit bekeken ..
 
Qtex;n237618 zei:
er zijn er een heleboel die ik helemaal niet gebruik ... ik weet ook niet waarvoor sommige apps dienen maar als ik deze dan wil uitzetten en ofverwijderen krijg ik aanstonds de melding dat dit mogelijke gevolgen kan hebben voor het gebruik van andere apps en of het systeem .

*de smartphone word soms gebruikt om een weg beschrijving weer te geven maar hoofdzakelijk om te bellen en om berichtjes te versturen ...onderweg gebruik ik dan ook de bluetooth functie om handsfree te kunnen bellen … soms word de smartphone gebruikt om iets op te zoeken maar das dan maar af en toe ..al de overige apps worden nooit gebruikt ... ook de games worden hier nooit gespeeld daar voor vind ik het scherm te klein ..films worden hier ook nooit bekeken ..

Vind dat dit een hele goede instelling is. Het toestel gebruiken waarvoor het in feite gemaakt is. Dat is bellen, berichtjes en af en toe iets anders. Bij mij staat de blue-tooth altijd aan. Ook al wordt ik héééééééééééél zelden gebeld in de auto.
Verder gebruik ik het ook heel weinig om te bellen en berichten. Het is meer een veiligheid moest er iets voorvallen.
Misschien ben ik van de oude stempel. Ik hoef niet overal bereikbaar te zijn. Geef ook weinig mijn gsm nummer door heel bewust. Maar vind het wel handig om een mogelijkheid te hebben met iemand of hulpdiensten te bereiken.
Een film, daar gebruik ik de tv voor. Spelletjes doe ik heel zelden. Muziek zit in de radio. En thuis hebben we een vaste telefoonverbinding die 24/24 overal mag naartoe bellen in het abonnement ook naar Gsm's..

En als aanvulling : Batterij gaat bijna een week mee zonder opladen. Met blue-tooth altijd aan.
 
Wel Qtex, stuur eens screenshots door van al je apps, dan help ik je wel door die lijst heen. Want niet alles kan en mag uitgeschakeld worden. Je kan dit ook privé doen he.
 
cve;n237622 zei:
Wel Qtex, stuur eens screenshots door van al je apps, dan help ik je wel door die lijst heen. Want niet alles kan en mag uitgeschakeld worden. Je kan dit ook privé doen he.

Zeg er wel bij wat je wel gebruikt.
 
*men dient de power button +de volume toets- gelijktijdig te gebruiken om een screenshot te nemen …
hier zijn er 2.. dit zijn al de app's
welke gebruik ik niet .. of beter gezegd welke gebruik ik dus wel.. : bellen , contacten , berichten , klok, maps , easy banking , calculator , geluids recorder , camera, play store ….
de overige zeggen me niets !


Ashampoo_Snap_donderdag 20 december 2018_17h41m19s_005_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan