Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo raadgevers :bravo:

Sinds 2 jaar heb ik een laptop Acer aspire 1800, en deze heeft mij de laatste maanden al heel wet kopzorgen bezorgd. Eerst was de harde schijf defect en nu blijkt dat het moederbord het ook begeven heeft. Acer zegt dat dit alles biuiten de garantie valt en laat mij voor alle kosten opdraaien. Momenteel staat de pc in de winkel waar ik hen aangekocht heb, en zijn ze daar aan het uitzoeken wat er fout gelopen is en hoe ze het eventueel nog kunnen herstellen. Deze mensen hebben mij al iedere keer geholpen, maar nu zitten ze blijkbaar ook op een dood spoor

Vraag :vraagteken:

Is het normaal dat dit toestel na 2 jaar al vervangen moet worden.

Zijn er mensen die het zelfde probleem gehad hebben, en hoe hebben zij dit opgelost.

Of ben ik nu de enige met dit soort laptop en dit soort problemen

Groeten Onaboy
 
Is zoals met een auto moet je geluk mee hebben, moest ik van uw zijn zou er geen grote kost meer aan doen, als je kijk dat je voor 700€ a 800€ al een laptop heb met vista er op.
 
Je zou het in ieder geval niet direct verwachten van een Acer Aspire - zo slecht is die nu ook weer niet.
Wel raar, eerst uw HD en daarna het moederbord zelve.
Je zou vermoeden dat de voeding teveel spanning doorliet ? Je zal het wel nooit weten denk ik.
Ik ben het volkomen eens met Ivan hierboven. Niet te veel geld insteken en liever houden voor een nieuwe aankoop. Geen geluk gehad met uw Acer, pffff. :shame:
 
als je een beetje zoek vind je er al eentjs voor 300 euro tweedehands .
een vraagje heb je hem gebruikt om te gamen.
grtjs
 
Is niet gebruikt om te gamen, en de pc stond bijna altijd op zijn zelfde plaats, bij deze laptop stond de koelventilator wel veel te draaien, ook al werden de koelvinnen regelmatig gereinigd.
 
Acer aspire vind ik persoonlijk 1 van de beste merken,
dus begrijp ik totaal niet hoe het komt dat alles stuk gaat de enige reden dat ik vermoedt is dat de voeding te veel stroom heefd of vocht een gaatje boren naar buiten(in de muur in de omgeving van de pc of laptop) kan voldoende zijn om vocht ophoping te krijgen in een muur en de apparaten er rond of een koeling instalatie die met water werkt(kamerafkoeling) dat zijn geen echte airco's kan ook voor problemen zorgen.
inderdaad veel geld zou ik er nie meer instoppen)
nieuwe acer aspire koop je al rond de 600euro....

grts
parasiet
 
Heb ondertussen eens verder geinformeerd en het zou kunnen zijn dat het gebeurt is tijdens een onweer. heb nu alles aangegeven aan de brandverzekering, het is nu afwachten wat die gaan zeggen.
 
ik heb hier juist een aspire 1800 binnen in herstel
de winkel zei dat het moederbord kapot was,blijkt dat het gewoon 1 van de 2 ramlatjes is die kapot is...
 
dit was hier ook het geval
met het verschil dat hij gewoon niet wilde doorstarten
juist de ventilator die 1 maal blies en dan schakelde de pc weer uit
ik heb toen beide ramlatten uitgehaald en elk apart eens ingestoken in het eerste slotje,zo kwam ik erop dat de 2e kapot was
het is het proberen waard he
 
hij start helemaal op,
en je hoort het geluid van xp

zal het eens testen
 
Laatst bewerkt:
als je vaag nog iets ziet op de laptop als je hem bijvoorbeeld in een klaarder licht of zo houd kan het ook zijn dat het backlight kapot is en dan gaat het spijtig genoeg de moeite niet meer zijn om het bij deze laptop te laten herstellen wegens te duur
 
begin dit jaar een laptop gehad van 2 jaar, schijf kapot en na terugkeer van de winkel moederbord kapot.
Het primair ramslot zelf was kapot, het uitbreidingsslot werkt wel nog.
Die jongen gebruikt zijn lap nu nog dagelijks, dat was er eentje van 1280 euro in 2005.
Ik lees hier hetzelfde.
Probleem is dat er meer winst zit in de verkoop van een nieuwe pc, dan in die paar werkuren om hem te herstellen.
Daarom ook het belang van een goed computerforum, zo worden er minder mensen opgelicht, ook al ben ik geen prof, ik probeer hier steeds mijn steentje bij te dragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan