Windows 10 Administrator

Beste Ik heb Windows 10 opnieuw moeten installeren , maar nu ben ik mijn administrator rechten kwijt voor Windows en anderen schijven HD.
Het system bevat 3 harde schijven 1 met Windows 2 met software en muziek.
De vraag is dan ook hoe kan ik die terug krijgen , en zo dat ik mijn software op de anderen schijven kan gebruiken.

[ moderatie : mail adres verwijderd]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Best van die orginele Administrator account afblijven. Is nergens voor nodig.

Bij een nieuwe installatie heb je standaard admin rechten op het account welke tijdens de installatie gekoppeld (Microsoft account) of aangemaakt (lokaal account) wordt.

Dus, welk probleem heeft u echt?
 
Het is onmogelijk dat na een nieuwe installatie de gebruiker geen admin rechten heeft... daar geloof ik geen snars van.
Het is precies een probleem van de rechten op andere (externe?) harde schijven....
 
Tenzij je jezelf gewone gebruiker hebt gemaakt, ben je als eerste gebruiker altijd ook administrator.
Je bent niet DÈ administrator, maar je hebt dezelfde rechten die je indien nodig kan gebruiken.
Kijk even bij je accountsinfo wat voor gebruiker je bent.
Klik daarvoor op de start-knop, klik op je accountsafbeelding en kies voor 'eigenschappen' of 'info'
Rechts naast je gebruikersafbeelding staat je naam met daaronder of je een lokaal of Microsoft account gebruikt. Daaronder staat dan het type account: gebruiker of administrator.
Als daar gebruiker staat, zal je het administrator account moeten activeren voor aanmelden, en daarmee je eigen account weer administratorrechten moeten toekennen.
Als dat gedaan is zet je het administratoraccount weer op inactief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan