Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik wil een afdruk maken van mijn lijst ontvangen berichten in Outlook Express. Mijn machine draait nu nog op XP maar wil overstappen op Linux. Ik heb echter bewijs nodig dat ik deze berichten heb ontvangen, een afdrukje van deze berichten zou voldoende zijn. Is er anders een manier om deze berichten in de cloud te bewaren zodat ik er later met firefox of Mozilla Thunderbird weer bijkan ?

Groet Chris
 
Welk protocol gebruik je in Outlook Express? POP3 of IMAP?
Bij IMAP dien je nietveel te doen, aangezien al je emails sowieso nog bij je mail provider staan. Dan kan je op elk moment terug een andere IMAP verbinding opzetten met een mail client om je mails te synchronizeren.
 
Een haalbare oplossing zou kunnen zijn, een GMail account met gmail e-mail adres aan te maken moest je dit nog niet hebben, en de berichten forwarden naar dit Gmail e-mail adres . Deze blijven op de servers van gmail bewaard . Later als je Linux gaat gebruiken, kun je de berichten via Thunderbird opnieuw op je computer of ander apparaat ophalen , of in Firefox gaan bekijken.
 
;) Graag gedaan . Zolang je de berichten niet verwijdert via je Gmail , blijven die op de server bewaard , zolang "Automatisch verwijderen uitgeschakeld" bij je instellingen het keuzerondje niet gemarkeerd is. Gmail heeft wel de beveiligingsinstellingen aangepast om je e-mail berichten te kunnen ophalen en lezen als je gebruik maakt van e-mail clientsoftware zoals Thunderbird . Het wachtwoord dat je gebruikt om je aan te melden bij gmail via je internetbrowser kun je niet meer gebruiken in je e-mail programma en word er door gmail een wachtwoord voor jou aangemaakt wat je moet gebruiken als je jouw e-mails wil gaan ophalen en lezen op je eigen computer of een ander apparaat zoals mobiele telefoon waarmee je op internet kan .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan