Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Zal het proberen uit te leggen....
HP Notebook (paar jaren oud) met Windows 7 en Azerty toetsenbord.
Azerty toetsenbord is stuk en kan enkel vervangen worden door een Qwerty toetsenbord.
Is nu ook gebeurd daar er géén Azerty toetsenborden meer voorhanden zijn voor dit type notebook.
Heb deze nu ook kunnen upgraden naar Windows 10.
Maar probleem stelt zich bij het opstarten.
Bij het opstarten wordt steeds Nederlands / Belgie voorgesteld.
Dus Azerty...betekent steeds verkeerd wachtwoord.
Moet nu steeds klikken op NL en daar wijzigen naar Nederlands / Nederland.
Hoe kan ik die Nederlands / Belgie verwijderen zodat ik steeds opstart met Nederlands / Nederland.
 
Je gaat naar instellingen ( daar kom je door op het windows logo links onder te klikken), dan klik je op het tandwieletje, dan ga je naar "tijd & taal". Daar klik je dan op "regio en taal". daar kan je dan onderaan kiezen voor Nederland in plaats van België en dan er nog onder een taal toevoegen, daar kan je als Nederland Nederlands er al aanwezig is België Nederlands verwijderen. Indien Nederland Nederlands er nog niet in staat, eerst die selecteren en daarna die van België verwijderen. Zo kan hij ook niet meer automatish terug naar België.
 
Bij instellingen staat er Nederland en slechts 1 taal Nederlands / Nederland.
Doch bij het opstarten staat er terug Nederlands / België en moet ik terug switchen naar Nederlands / Nederland
 
land.jpg
 
Het vervelende aan Windows 10 (en 8) is dat ze alle instellingen verdeeld hebben in een nieuwe en "oude" interface. In de nieuwe kan je dan "de meeste" instellingen aanpassen, maar dus bijlange niet alles. Die moet je dan tegenwoordig goed verstopt gaan zoeken. Proficiat Microsoft voor de volgende blunder(s). Maar soite. Hieronder de procedure.

Open het oude configuratie scherm en ga naar de Tijd en taal instellingen. Selecteer vervolgens Regionaal. Ga daar naar de laatste tab (Administratief). Bovenste venster kan je instellingen kopiëren. Druk dan ook op die knop. Zie dat de instellingen (bovenaan weer) correct staan voor de huidige gebruiker. Selecteer dan onderaan datzelfde venster de 2 checkboxen om diezelfde instellingen te kopiëren voor het inlog scherm en alle nieuwe gebruiker accounts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan