Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een back-up gemaakt (zie afbeelding) ice_screenshot_20160711-112831.jpg
Nadien heb ik de laptop terug gezet naar fabrieksinstelling (Windows 7) en wil die back-up terug zetten. Dus, ik ga naar configuratiescherm, herstel, uw bestanden terugzetten. Dan zie ik te lezen: "er is geen back-up voor deze computer beschikbaar". Hoe zou ik deze back-up kunnen terugzetten? Wat doe ik eventueel fout?
 
bevinden deze systeemkopie bestanden zich op een externe schijf ...denkelijk wel .
jij dient dan waarschijnlijk op te starten met de systeemherstel cd en de optie nemen om je systeem te herstellen met een eerder aangemaakte systeemkopie ..

Ashampoo_Snap_2016.07.11_15h50m50s_002_.jpg
 
Ik heb geen systeemherstel nodig, daar hij is teruggezet naar fabrieksinstelling en heel goed werkt. Het zijn enkel de documenten, foto's enz... die terug moeten gezet worden. Misschien heb ik een foutieve back-up gemaakt?

bevinden deze systeemkopie bestanden zich op een externe schijf ...denkelijk wel .
jij dient dan waarschijnlijk op te starten met de systeemherstel cd en de optie nemen om je systeem te herstellen met een eerder aangemaakte systeemkopie ..

Bekijk bijlage 17114
 
Laatst bewerkt:
in de afbeelding spreekt men over systeemherstel maar de optie die onderlijnt is geeft je de mogelijkheid om de WindowsImageBackup welke tevens ook de systeemkopie is terug te plaatsen.
**jij spreekt nu over het enkel terug plaatsen van foto's documenten enz ....wel dan heb jij inderdaad een verkeerde optie genomen door een systeemkopie aan te maken ..

**een systeemkopie is dus een WindowsImageBackup .

****wil jij dus de foto's documenten enz terug !
dan dien je wel degelijk deze WindowsImageBackup terug te plaatsen !
 
Dan zal ik het maar beter niet doen zeker? Want dan krijg ik terug de Windows 7 die niet goed werkte.

in de afbeelding spreekt men over systeemherstel maar de optie die onderlijnt is geeft je de mogelijkheid om de WindowsImageBackup welke tevens ook de systeemkopie is terug te plaatsen.
**jij spreekt nu over het enkel terug plaatsen van foto's documenten enz ....wel dan heb jij inderdaad een verkeerde optie genomen door een systeemkopie aan te maken ..

**een systeemkopie is dus een WindowsImageBackup .

****wil jij dus de foto's documenten enz terug !
dan dien je wel degelijk deze WindowsImageBackup terug te plaatsen !
 
dat beslis jezelf ...
je kan ook deze terug plaatsen en vervolgens nadat deze terug geplaatst is opstarten vanaf de Windows 7 dvd om zodoende de "Repair " te starten ..
deze optie repair krijg je pas te zien na het ingeven van de taal/land instelling ...
deze optie bevind zich links onder in het scherm ...
deze optie verwijderd niets van foto's documenten enz ...
deze repair optie hersteld (vervangt) enkel de Windows systeem bestanden ..

Ashampoo_Snap_2016.03.15_17h30m39s_006_.jpg
 
Dag Qtex, ik heb zoals jij voorstelde een herstel cd gebruikt en alles is terug zoals vroeger. Nu kan ik alle documenten en dergelijke op een externe schijf zetten, doch dit lukt me niet. Telkens ik bijvoorbeeld klik op de documenten en klik op kopieren en dan naar de externe schijf ga om te plakken, dan krijg ik steeds de melding "windows verkenner werkt niet meer". De verkenner sluit dan af en start opnieuw op. Waar zou dit kunnen fout lopen aub?

dat beslis jezelf ...
je kan ook deze terug plaatsen en vervolgens nadat deze terug geplaatst is opstarten vanaf de Windows 7 dvd om zodoende de "Repair " te starten ..
deze optie repair krijg je pas te zien na het ingeven van de taal/land instelling ...
deze optie bevind zich links onder in het scherm ...
deze optie verwijderd niets van foto's documenten enz ...
deze repair optie hersteld (vervangt) enkel de Windows systeem bestanden ..

Bekijk bijlage 17115
 
wil jij dan de gehele map documenten op een externe schijf zetten ...
dan dien je met rechts te klikken op de vermelding "Documenten " links in het menu van de verkenner en je kies dan hier kopiëren naar en selecteer hier nu de externe schijf ..
 
Ik mag proberen zowel de ganse map, als de afzonderlijke documenten; steeds krijg ik die melding. Op mijn pc maak ik geregeld zo'n back-up zonder probleem.

wil jij dan de gehele map documenten op een externe schijf zetten ...
dan dien je met rechts te klikken op de vermelding "Documenten " links in het menu van de verkenner en je kies dan hier kopiëren naar en selecteer hier nu de externe schijf ..
 
Je bedoelt in Taakbeheer op Verkenner klikken en dan klikken op "proces beëindigen"? Zo ik dit doe, geeft hij een waarschuwing voor eventueel een onstabiel systeem. Het is een systeemproces die wordt beëindigd.

ok ga dan eens naar taakbeheer en sluit de verkenner af ...
herstart het systeem en probeer het kopiëren nogmaals te starten .
 
doe dan het volgende
je scrolt in taakbeheer naar beneden tot je de Windows verkenner vermeld zie staan ...
Ashampoo_Snap_2016.07.12_16h45m10s_005_.png
dubbel klik op deze en start deze vervolgens dan opnieuw op ..
 
je zoekt ook op de verkeerde plaats in taakbeheer .. je dient gewoon de eerste tap te openen ...en naar beneden te scrollen ... nu gebruik ik wel geen Windows 7 meer !
 
Ik denk dat ik volledig fout aan het zoeken ben? Op de foto zie je Taakbeheer op het eerste tabblad. Daar zie je dat de verkenner (in taakbeheer zie je "bibliotheken" staan. Daarmee kan ik niets aanvangen.DSC01838.jpg

je zoekt ook op de verkeerde plaats in taakbeheer .. je dient gewoon de eerste tap te openen ...en naar beneden te scrollen ... nu gebruik ik wel geen Windows 7 meer !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan