Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroeger had ik een externe harde schijf PackardBell . Deze is stuk gegaan waarna ik mij een nieuwe externe harde schijf heb gekocht nl. Intenso .
Als ik nu naar " Back- up maken en terug zetten" ga in mijn Configuratiescherm staat daar nog steeds die stuk gegane Packardbell met een G er achter en er onder "Verbinding verbroken " maar van mijn nieuwe externe harde schijf geen spoor . Bijgevolg kan ik ook geen backups maken .
Hoe moet ik dit oplossen ?
 
Kan je met Schijfbeheer overweg?
Via Computerbeheer > Schijfbeheer of Windows-toets + X > Schijfbeheer > wachten tot alles er is en misschien vind je daar een mogelijkheid om een nieuwe naam in te geven en het pad te bepalen.
 
nu gebruik ik geen Windows7 maar de Windows 8.1 bedoel je met backup soms een systeemkopie !
indien je dit bedoeld dus en je start de wizard op van het aanmaken van een systeemkopie dan zoekt deze dus normaal gezien zelf naar de meeste beschikbare ruimte op een externe opslagmedia ...zo als hier op de afbeelding te zien is zijn er meerdere mogelijkheden aanwezig ...!
ook kan ik vermits het menu te openen zelf bepalen waar dat ik dus deze (backup) systeemkopie wenst te bewaren ...
indien je dus een externe schijf heb aangesloten en deze word ook vernoemd via schijfbeheer dan zou er geen probleem mogen zijn !
*in mijn afbeelding heb ik dus 1SSD en deze word niet genoemd !* de Windows 8.1 die vermeld word bevind zich op een interne HDD
*er zijn 2 HDD +3 externe HDD ter beschikking ...voor het opslaan van deze systeemkopie .

Ashampoo_Snap_2015.02.27_20h37m12s_007_Een systeemkopie maken.png
 
I.v.m. het maken van een systeemkopie ben ik zo ver dat ik mijn nieuwe externe harde schijf ( Intenso ) had aangeduid om mijn backup te laten opslaan maar ik kreeg de boodschap dat dit station( Intenso G ) niet kan gebruikt worden om een systeemkopie op te slaan omdat het niet met NTFS is geformatteerd .
 
het betreft dan om een nieuwe externe schijf te gaan hier waar dat dus nog niets werd op weggeschreven ....
dan dien je deze externe schijf via schijfbeheer aan te klikken met rechts en te formateren naar NTFS...bijgevolg zul je deze daarna dus wel kunnen gebruiken .
 
Het kan nooit kwaad om een spiksplinternieuwe harde schijf the her-formatteren en NTFS te indiceren, want er staat meestal allerlei onnuttige software op waar je best niets mee doet.
 
zoals ik het nu begrijp heb je verschillende opties...

optie 1 je deelt de huidige externe schijf op in 2 partities ...
bijgevolg behoud je op partitie 1 de 85GB aan gegevens en gebruik je partitie 2 voor de( backup) systeemkopie.

optie 2 je verplaatst de 85GB aan gegevens (indien je C schijf voldoende ruimte over heeft ) en je formateerd de gehele externe schijf naar NTFS waarna je de gegevens terug zet naar deze externe schijf .

optie 3 je gebruik een partition tool en converteerd de Fat (externe schijf) naar NTFS met behoud van bestanden ..
het tool die dit kan verwezenlijken is de Aomei partition assistant pro

*hier onder laat ik je deze mogelijkheid zien van de Aomei partition assistant pro ..
de partitie G was eerder bij mij een NTFS en deze werd nu naar FAT omgezet met behoud van de aanwezige bestanden .
Ashampoo_Snap_2015.02.28_10h11m00s_001_.png
Ashampoo_Snap_2015.02.28_10h12m41s_002_.jpg
 
opmerking :
je kan dus ook vanuit Windows zelf een Partitie of een (externe ) schijf converteren van Fat naar NTFS dus er is geen extra tool nodig !
*zorg dat alles afgesloten is ...m.a.w. er mag niets in gebruik zijn dan enkel de CMD ( opdrachtprompt )
1.. start een opdrachtprompt op als administrator ...
2..type nu " convert stationsletter: /fs:ntfs " **let op na convert dien je dus het stations letter in te geven van de externe schijf !(zonder haakjes )
jouw opdracht ziet er dan zo uit convert E: /fs:ntfs (indien dus je externe schijf de letter E zou hebben .)
3..geef een naam aan dit station bijvoorbeeld " data" en klik op enter

bron
 
Ik zal het nog eens proberen want ik ben niet zo'n computertechneut . Als ik in het zoekvenster van Start CMD ingeef kom ik in een zwart venster C:windows\system32\CMD.exe waar als laatste regel C:\Users\noliko staat met een koppeltekenachter wat flikkert . Zit ik daar goed en moet ik daar dan achter dat flikkerend koppelteken" convert G: /fs:ntfs " schrijven ?
Maar ik zal dan eerst de gegevens die nu op de externe harde schijf (G ) staan overzetten naar mijn harde schijf . Klopt dat ?
 
het venster dat je hier dus ziet is dat waar je inderdaad " convert G: /fs:ntfs moet ingeven (zonder de haakjes )
Maaar ....je dient dus met rechts op de CMD.exe te klikken om deze op te starten als Administrator !
*de cmd dient opgestart te zijn als administrator ..dit staat ook vermeld onder 1..!!
 
Maar ik zal dan eerst de gegevens die nu op de externe harde schijf (G ) staan overzetten naar mijn harde schijf . Klopt dat ?

indien jij eerst de gegevens over gaat zetten naar een andere schijf ..
dan kun je de externe schijf ook gewoon formateren via schijfbeheer of via de verkenner .

Ashampoo_Snap_2015.03.01_09h46m10s_001_.png
 
Het converteren van FAT naar NTFS van mijn nieuwe externe schijf Intenso is geslaagd . Ook heb ik een systeemkopie kunnen maken en heb ik als bestemming mijn nieuwe externe schijf Intenso kunnen aanduiden maar ik zit wel nog altijd met het probleem wat ik in mijn eerste vraag van dit item heb aangehaald .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan