barst in beeldscherm...met alle gevolg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt zal ik proberen
Heb laptop kleindochter ook windows 7 waarvan scherm niet meer te lezen was wegens gebroken scherm geprobeerd te lezen via een gewoon scherm aan te koppelen met vga ? kabel Lukt in begin wel maar opeens niet meer dit scherm vil voortdurend in slaapstand, wist niet waardoor dit kwam en probeerde een systeemherstel te doen toen ik nog een keer beeld kreeg op aangekoppeld scherm .had systeemherstel gedaan maar bij heropstarten was weer beeld weg en kon niet meer verder en heb noodgedwongen pc moeten uitzetten en heropstarten.
EN dit lukt nu niet meer . Er komt wel onleesbaar beeld terug op door het gebroken scherm en kan uitmaken dat ere een ernstige fout is gebeurd en dat ik het bepaalde handelingen moet uitvoeren. En nu heb ik natuurlijk geen beeld meer op aangekoppeld scherm ==> slaapstand!Meschien dat dit met herstel cd zou lukken op mijn pc ook een windows 7
 
de recovery disk vind je hier ...http://www.pctuts.be/f258/windows-7-herstel-disc-64-bits-37945/index2.html#post146713

de ts heeft me onder tussen laten weten dat hij de recovery cd heeft aangemaakt , maar dat dit dus niet geholpen heeft ...
de laptop wilde helemaal niet meer opstarten ...
ook niet met een externe scherm aangesloten ..
ik heb daarop geantwoord dat het waarschijnlijk een duurre rekening zal worden indien hij deze laptop laat herstellen ...
 
Laatst bewerkt:
Als hij helemaal niet meer wil opstarten kan de harddisk defect zijn, maar er kan ook ergens een stekkertje losgeraakt zijn.

Wat gebeurd er allemaal tijdens het aan zetten ? Hoor je wat ratelen ?
 
een normaal geluid? maarals lange tijd aanligt toch heel warm en hoor je de fan goed draaien ( denk toch dat het de fan is).Maar ik kan mij de menoing niet van ontdoen dat er verder iets meer is dan het scherm, en natuuurlijk dat hij bestanden kwijt is door het niets meer te zien op het scherm nadat zijn systeemherstel niet volledig was afgewerkt. Dus ik heb beeld gehad op het erbij aangesloten scherm. Het is waarschijnlijk wel zo als het scherm geen gegevens meer krijgt van de laptop dat het scherm aut.vermeld dat het in slaapstand valt. Als mijn laptop niet eerst kan opstarten zend hij ook geen gegevens naar mijn ander scherm (denk ik want ik ben maar een leek in dit alles)
Nog eens duidelijk :in begin bijgeplaatst scherm nu en dan in slaapstand (moest pc terug uit/aan doen en met mislukt systeemherstel niet uit slaapstand ter krijgen. er is dus wel een beeld op de laptop (een venster met foutvermelding die niet te lezen is. Je kan wel zien dat er knoppen op zijn om op te klikken maar je kan ze niet lezen en moeilijk om erbij te geraken met muisaanwijzer. Ook is het venster niet volledig te zien door de barsten in het glas.
 
Ik zie dat je van Oostkamp afkomstig bent. Zie op Dipro naar de kalender. Dipro - Micro Mega Market
Op 30/9 is er in Brugge een computerbeurs in de Beurshalle. Daar kan je een nieuw scherm laten zetten voor een kleine prijs. Wel eventjes rondkijken naar de verkopers van 2de hands met schermen en prijzen vergelijken. Sommige steken het scherm ter plaatse er in.
 
Een tijdje weg geweest,eergisteren pas terug.
Heb opnieuw die pc aangeschakeld en op netspanning laten staan..
Omdat de batterij leeg was, maar zie nu ik dat deze ook al niet meer wil opladen en het ledje licht nu ook niet meer brand , en de pc start dus niet meer op met de battrij alleen.
kan dit door dat windows niet meer opstart ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan