Status
Niet open voor verdere reacties.
Er was een probleem met mijn Medion 10" tablet. Medion heeft een nieuwe(?) tablet bezorgd helemaal gratis onder garantie.
Deze nieuwe tablet loopt op Android 5.01 - de originele liep op Android 4.1.
Kan het zijn dat nu onder Android 5.01 de batterij sneller leeg is?
 
Is er evenveel uitgeschakeld als op Uw andere tablet? Wifi, bluetooth???
 
Ja dat is normaal, als je hardware ongewijzigd is tegenover je eerste Medion tablet is het inderdaad mogelijk dat je batterij sneller leeg loopt met Android 5 als toen met Android 4. Android 4 was een stuk lichter en dus een stuk zuiniger. Dat is ook de hoofdreden waarom er in Android 6 Doze is bijgekomen. Omdat Android steeds volwassener word moest er iets gedaan worden aan het batterijverbruik. In Android 7 word de Doze functie zelfs nog meer opgeschroefd om de batterij duur nog wat te kunnen opschroeven zonder dat de batterij nog groter hoeft te worden.
 
Ja dat is normaal, als je hardware ongewijzigd is tegenover je eerste Medion tablet is het inderdaad mogelijk dat je batterij sneller leeg loopt met Android 5 als toen met Android 4. Android 4 was een stuk lichter en dus een stuk zuiniger. Dat is ook de hoofdreden waarom er in Android 6 Doze is bijgekomen. Omdat Android steeds volwassener word moest er iets gedaan worden aan het batterijverbruik. In Android 7 word de Doze functie zelfs nog meer opgeschroefd om de batterij duur nog wat te kunnen opschroeven zonder dat de batterij nog groter hoeft te worden.



Er wordt voor zover ik kan zien niks méér opgeladen tijdens startup.
Ik zorg dat alle app's gesloten worden voor stop met de tablet.
Vermoedelijk verslindt Android 5 meer batterijcapaciteit dan Android 4.
Wat is de vernoemde 'Doze'? Kan dat geinstalleerd worden op Android 5??
 
Er wordt voor zover ik kan zien niks méér opgeladen tijdens startup.
Ik zorg dat alle app's gesloten worden voor stop met de tablet.
Vermoedelijk verslindt Android 5 meer batterijcapaciteit dan Android 4.
Wat is de vernoemde 'Doze'? Kan dat geinstalleerd worden op Android 5??
Nee dat kan je helaas niet, maar je kan bv wel greenify installeren, die doet zijn werk ook heel goed. Maar vergeet niet dat iedere app ook energie verbruikt. Deze app weet meer te besparen dan te verbruiken. Dat is 1 van de weinige die echt werkt.
Greenify kan je hier vinden. Greenify - Android-apps op Google Play
 
Zal ik proberen en anders zal ik ermee leren leven.
Bedankt voor de tips.

Het is natuurlijk geen wondermiddel, maar alle beetjes helpen en je moet ook weten dat iedere app ook verbruikt, dus greenify verbruikt ook energie om energie te besparen. Klinkt een beetje tegenstrijdig maar het is wel kort door de bocht wel zo. Helderheid van je scherm zo laag mogelijk, bleuthoot uit als je niet werkt met zulke aangestuurde apparaten, wifi kan je bijna niet anders als aan laten staan, als je er online wil mee gaan werken. NFC als dat erop steekt mag je ook gerust uitschakelen. Dat is voor sommige taken een echte meerwaarde, maar vaak mag die ook gewoon uit staan. Maar het is ook heel goed mogelijk dat die sensor er niet eens op steekt. Het komt er dus gewoon op neer om zo veel mogelijk uit te schakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan