beeldscherm valt uit ook al is er ingesteld: nooit uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
beste

sedert een paar weken valt mijn beeldscherm uit. ik heb nochtans niets veranderd aan de instellingen. deze zijn zo ingesteld: computer en beeldscherm uitschakelen : nooit.

ik werk met windows 7 op een 64-bits systeem het beeldscherm is een iiyama touchscreen, ook deze instellingen zijn niet veranderd(ecomode staat uit)

hoe komt dit dat mijn beeldscherm nu uitvalt?? het rare is dat het niet altijd uitvalt maar toch veelvuldig(2 op de 3 dagen)

dank

lucko
 
gaat dit beeldscherm echt uit of is het eerder dat deze donkerder word en dan weer lichter ...

het volgende staat vermeld tussen de F.A.Q. van dit beeldscherm !

Het beeld van mijn desktop wordt vanzelf lichter of donker.
U heeft waarschijnlijk de dynamisch contrast functie van de monitor ingeschakeld.
Hoewel dit een groter dynamisch contrast geeft bij bewegend beeld, zoals een film, kan het veranderen van het contrast bij een statisch beeld hinderlijk zijn.
U kunt dit verhelpen door de ACR/DCR uit te schakelen.

lees meer over deze F.A.Q.
 
Valt het uit wanneer je actief werkt met je computer? Of valt het uit wanneer deze een tijd 'idle' staat?

In geval van 1ste is er een probleem met je videokaart of beeldscherm.
 
ok , het betreft in feite een plug en play scherm te zijn m.a.w. het zelf instaleren van een driver is in feite dan ook niet nodig ...windows doet dit dan ook voor u .!
toch zou ik je willen vragen om de betreffende driver op te halen ...
let op voor de Drivers voor touchscreens dien je naar de download site te gaan van je model welk jij gebruikt ...( geef dus de volledige naam + nummer )
 
Altijd lastig om zo''n probleem te traceren.

Zoals Dragon verteld kan het de videokaart zijn of het beeldscherm zelf. Maar ook de gebruikte videokabel kan slecht zijn.

Met zo'n probleem moet je systematisch te werk gaan.
Als je een ander beeldscherm hebt, gebruik deze dan eens een poosje en kijk dan wat er gebeurd.
Valt deze ook telkens uit, zal het probleem in de kabel of videokaart gezocht moeten worden.
Blijft alles werken, zal het beelsdscherm defect zijn.

Doe hetzelfde eens met de videokabel om uit te sluiten dat deze defect is.

Als laatste is waarschijnlijk de videokaart defect of vuil. In het laatste geval alles eens goed schoonmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan