Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Mijn probleem is het volgende. Gisteren startte ik mijn laptop op en plots was de schermresolutie veranderd naar 800x600. Ik ga dus naar mijn schermresolutie-instellingen maar blijkbaar is de enige andere optie die ik kan aanduiden 1024x768, en niet 1280 x 800 (wat het hoort te zijn denk ik), nu zit ik dus met een uitgerokken beeld. Enig idee hoe dit komt en belangrijker nog, wat ik er aan kan doen?

Dank bij voorbaat.
 
ja weet ik de juiste site en x64 bit word niet ondersteund?dat is toch raar als je dat al niet vind op hun site
raar maar waar (nr13 weet ik)
 
Er is hier wel een redelijke fout gemaakt door er een 64bit Windows 7 op te laten installeren, terwijl er officieel geen drivers worden aangeboden voor Windows 7 x64 door MSI. Manueel dmv de correcte NVIDIA driver te installeren/updaten is je enige alternatief (zie post van qtex).
 
er is wel degelijk op de Nvidea site welke ik u door gelinkt heb een win7 x64 bit driver te vinden ...
strafer nog ik heb er zelfs een afbeelding van geplaatst ...als jij dezelfde info handmatig ingeeft dan is het de eerste driver van boven met het groen Nvidea teken !

deze haal je eerst op ..
desnoods pak je deze ook uit (indien dit een gezipte bestandje is )
plaats deze op je bureaublad ...
klik dan de driver in apparaat beheer aan en klik op bijwerken navigeer naar de opgeslagen gedownloade driver en installeer deze .
 
Er is hier wel een redelijke fout gemaakt door er een 64bit Windows 7 op te laten installeren, terwijl er officieel geen drivers worden aangeboden voor Windows 7 x64 door MSI. Manueel dmv de correcte NVIDIA driver te installeren/updaten is je enige alternatief (zie post van qtex).

nog thans is het wel de juiste site (fabricant) van msi
 
@qtex
ik heb die tool aanbevolen omdat ik van een support mail van msi te horen kreeg dat die tool niet alleen op de website/ftp van msi zoekt maar ook op de website van nvidia/amd om de juiste drivers te vinden en te installeren.

op de website van msi worden tevens in veel gevallen de x86 en x64 drivers in een x86 gemarkeerde zip folder gezet.
ik heb voor de zekerheid de zip folder al gechecked en dit is helaas niet het geval nu.
 
Qtex; Ik heb alle stappen genomen die je beschreven hebt, maar ik blijf volgende melding krijgen: "er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden" ook de LiveUpdate heeft geen verandering gebracht... :/
 
dan is einde verhaal en dien je te overwegen om er niet de 32bit versie op te installeren .
alhoewel ik het straf vind omdat de driver van 23 mei is ...

doe de controle eens in apparaatbeheer
rechts klik op de driver en kies eigenschappen ...vervolgens neem je de tap " gebeurtenissen " en zie je wanneer de driver het laatst is bijgewerkt geweest ...
indien het mogelijk is gebruik je een herstelpunt van die datum ..

Bekijk bijlage 10717
 
Wat ik nou wil weten is of de resolutie met Windows 7 ooit goed geweest is, of is het problem ontstaan na de upgrade naar W7 ?

In de topicstart zeg je het volgende
Gisteren startte ik mijn laptop op en plots was de schermresolutie veranderd naar 800x600.

Ik antwoord 10 staat dit

Oorspronkelijk stond er Windows Vista op deze laptop, maar ik heb er Windows 7 laten opzetten. Misschien zit hier het probleem?
 
@Pluis
Windows 7 staat er al een goed jaar tot zelfs al twee jaar op, en heeft al die tijd goed gedraaid.

@Qtex
Ook deze controle kan ik niet uitvoeren helaas. Dit is wat ik te zien krijg bij apparaatbeheer:
beeldschermadapt.jpg
Ipv van de naam van mijn videokaart staat er dus "standaard VGA-grafische adapter". En er is geen optie 'gebeurtenissen' aanklikbaar.
 
en jij heb nooit een backup aangemaakt van deze windows7 gedurende die 2 jaar ....
indien je wel over een backup beschikt kun je deze dan gebruiken .....je verliest wel al het gene wat er geinstalleerd werd na het aanmaken van deze backup....
je dient dan ook na het terug zetten van de backup je systeem opnieuw te voorzien van update's ( ook deze van de antivirus )...
en hou de updates van microsoft in het oog ...indien daar ook een update tussen zit voor je videokaart dan verberg je deze ...( heb dus het vermoeden dat we het daar moeten gaan zoeken )
 
Qtex; Ik heb alle stappen genomen die je beschreven hebt, maar ik blijf volgende melding krijgen: "er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden" ook de LiveUpdate heeft geen verandering gebracht... :/
dan zal je moet gaan kijken op de site van msi maar helaas word win7x64 bit niet ondersteund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan