Internet Algemeen Betalingen zonder dat hangslot of SSL bovenaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat van den ouden tijd, pc banking zonder dat hangslot te zien of SSL?
Gisteren wat betaald, denkelijk is dat gelukt(zonder hangslot of ssl).
Maar ik had ik een email in de week dat mijn pakje niet geleverd kon worden wegens niet thuis en handtekening, een surprise was er ook bij. Ge gaat naar die betalingen enkel met creditcards, bovenaan staat dan granosalan.san of veilig afrekenen (onlyleaveituptous en de beloning had bovenaan readydrains.com.
Ik vertrouwde dat niet en heb 't bij spam gezet.
Waar is dat hangslot of ssl gebleven?
 
dat hangslot of SSL is er natuurlijk enkel als het ook werkelijk een beveiligde verbinding is.
Dat was dus bij jouw connectie duidelijk niet het geval : goed dat je het weggooide.
 
Het echte hangslot is vervangen door 2 bovenelkaar staande sleutels, elk in een andere richting wijzend. dat zie ook in de balk bovenaan. Je kan ook de Safeonweb Browser extension installeren die geeft bovenaan rechts de veiligheid van de pagina aan in verschillende kleuren naargelang de betrouwbaarheid.
 
Ik dacht dat ik gekraakt was toen ik pc banking deed, nu ben ik geruster. Maar het was +/- 3 mnd geleden dat ik nog met de debetcard werkte. Dat hangslot zag ik graag, steeds ervoor de geschiedenis gewist, instellingen gereset en de google geupdated.
 
Het echte hangslot is vervangen door 2 bovenelkaar staande sleutels, elk in een andere richting wijzend. dat zie ook in de balk bovenaan. Je kan ook de Safeonweb Browser extension installeren die geeft bovenaan rechts de veiligheid van de pagina aan in verschillende kleuren naargelang de betrouwbaarheid.

Dat "encryptie" icoontje is verschillend per webbrowser. In Edge en Firefox bijvoorbeeld is dit een hangslotje, in Chrome een weergave van 2 tegenliggende sleutels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan