boot ini

Status
Niet open voor verdere reacties.
lukt het niet om pc op te starten met de windows cd en dan de R functie te kiezen en dan fixmbr, fixboot en bootcfg /rebuild te doen, ik zie het niet goed zitten om een ERD te maken, vind het niet op de link die je gaf
en ben je zeker dat ik mijn service packs niet kwijt ben?
 
Ed, misschien best het advies van Rudy eens volgen

stel je bios eens in op staardaardewaarden
en scan je pc eens naar malwre en virussen

Vanwaar mijn vraag om eens te gaan kijken wat er in autoexec.bat zou staan?

AUTOEXEC.BAT: Error: At least one file was not a 32-bit or 64-bit Windows module. :
Dit is de vertaling van de error : Ten minste een bestand is geen 32-bits of 64-bits Windows-module

Aangezien vanaf Windows XP geen gebruik meer word gemaakt van autoexec.bat begrijp ik dit niet goed. Daarom was ik dan ook zeer benieuwd of autoexec.bat wel te vinden was op je computer , en indien autoexec.bat toch te vinden was of er daar bepaalde opdracht(en) in vermeld stonden.
 
Laatst bewerkt:
de autoexe.bat staat wel in de C partitie,
zal dit eens doen, in de bios gaan en dan met knoppicillin scannen op virussen en malware
ik laat je morgen iets weten, alhoewel het is pasen,
alvast nen gelukkige
greetings
ed
 
ja, dat weet ik, maar ik krijg geen melding dat de ntldr wordt gemist, ik heb toevallig met het programma Dependency Walker 2.2 wat testjes gedaan en daar kreeg ik de melding
AUTOEXEC.BAT: Error: At least one file was not a 32-bit or 64-bit Windows module.

BOOT.INI: No DOS or PE signature found. This file is not a valid 32-bits or 64 bits Windows module

NTLDR: No DOS or PE signature found. This file is not a valid 32-bits or 64 bits Windows module

NTDETECT.COM: No DOS or PE signature found. This file is not a valid 32-bits or 64 bits Windows module

ze staan nog wel degelijk op de C partitie, kan ik ervan uitgaan dat ze gemist zijn of corrupt?

edd
 
En da autoexec.bat kan je manueel aanmaken, of bewerken door via mapopties de "beveiligde systeembestanden" zichtbaar te maken => vinkje weg en toepassen klikken.
Op autoexec rechtsklikje en kies bewerken, dan opent het in kladblok.
Een nieuw batchfile maken kan ook in kladblok,maar mestal werkt dit niet als het om de root gaat.
 
De autoexec.bat moet het systeem doorsturen naar NTVDM.exe, ik denk dat het deze is die corrupt werd, dus niet meer herkend word als 32-bit or 64-bit Windows module.
De andere zijn ook corrupt en kan je vervangen via een bootdisk als de 2 die ik heb gepost.
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp dan denk je dat ntvdm corrupt is en ik kan dan via ofwel
Een opstartdiskette maken voor een NTFS- of FAT-partitie
of
Make a NTLDR boot disk to get back into Windows
oplossen waarbij ook de andere corrupte files worden aangemaakt
ntvdm.exe staat inderdaad wel nog in system 32
 
autoexec.bat bestaat niet in xp,het noemt daar autoexec.nt
maar dit heeft niks met de poster zijn probleem te maken,want dit bestand dient enkel maar om bepaalde programm's op te starten zoals virruscanner
de verwijzing die gebeurt om veilige modus op te starten gebeurt in de boot,autoexec komt later aan bod tijden het opstarten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik bewerken uitvoer met autoexec.bat dan krijg ik een leeg kladblok, dit is toch niet normaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan