Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil Windows 7 op de PC zetten. Er staat al een Duitse proefversie van Windows 7 op. Ik wil nu opstarten vanuit het DVD-station en heb dat ook in de BIOS als opstartstation gezet. Het lukt niet. Telkens als de melding komt 'opstarten van DVD', begint de DVD te draaien, maar er komt niets van de DVD en de Duitse proefversie wordt opgestart... Moet er misschien nog iets aangepast worden in BIOS?
 
de pc waarop deze Duitse versie bevind is dit een merk pc ?
indien zo sommige merk pc's zijn voorzien van een interne beveiliging om het installeren van een andere OS tegen te gaan ...
als deze voorzien is van zulks beveiliging dan kan je enkel een nieuwe OS voorzien indien je eerst de harde schijf gaat bewerken met een low level format ....
wees er van bedacht dat ook de aanwezige recovery verwijderd zal worden ....tevens kun je géén aanspraak meer maken op de garantie bepalingen van deze pc ...
je dient in feite nu een kill disk opstart cd aan te maken om deze beveiliging te niet te doen ....
indien je besluit hiermee verder te gaan ...dien je ons de exacte gegevens van deze pc mee te delen om eerst na te gaan of er de win7 drivers van te vinden zijn .
 
de pc waarop deze Duitse versie bevind is dit een merk pc ?
indien zo sommige merk pc's zijn voorzien van een interne beveiliging om het installeren van een andere OS tegen te gaan ...

Dat is niet juist. Enkel Windows 8 heeft zulke beveiliging voor ARM based toestellen. Indien computer vendors zoiets zouden doen bij standaard PC's en laptops, zullen ze nietveel meer verkopen vrees ik. Grotere bedrijven installeren trouwens net hun Enterprise Windows OS op hun nieuwe PC's. Is nooit een probleem en zal ook altijd mogelijk blijven.
 
@Etienne
heb je al geprobeerd deze Duitse versie om te zetten naar het Nederlands...
eerder was er iemand hier op pctuts die vroeg of het mogelijk was een windows 7 om te zetten van Tjechies naar Nederlands ....
en ja hoor dit werd met succes opgelost ...lees dit er op na .
 
m.a.w. je heb de standaard instellingen aangezet van de bios ...dus voorgaande instelling om op te starten vanaf de drive werd nooit opgeslagen daardoor starte telkens de Duitse versie op !!
dit is iets wat niet echt vaak voor komt : dat men deze instelling dient aan te zetten !
weer iets om rekening mee te houden in de toekomst !
bedankt om dit te melden ...(y)
 
Instellingen werden hoogst waarschijnlijk wel opgeslagen. En waarschijnlijk waren die instellingen van bootvolgorde wel in orde. Zeker omdat die een poging deed om daarvan te booten. Maar er zijn meer factoren in de BIOS die hier parten kunnen spelen. Ik denk hier bijvoorbeeld aan de IDE, SATA of AHCI mode van die controller. Of mss zelfs een automatische overclocking die problemen gaf? Zal eerder in die richting te zoeken zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan