Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil Windows 7 op de PC zetten. Er staat al een Duitse proefversie van Windows 7 op. Ik wil nu opstarten vanuit het DVD-station en heb dat ook in de BIOS als opstartstation gezet. Het lukt niet. Telkens als de melding komt 'opstarten van DVD', begint de DVD te draaien, maar er komt niets van de DVD en de Duitse proefversie wordt opgestart... Moet er misschien nog iets aangepast worden in BIOS?
 
Etienne , als je over de mogelijkheid beschikt , kun je eens een foto maken van het BIOS waar de SATA controllers worden weergegeven. Dan kunnen we eens zien of die in of uitgeschakeld zijn.
Ik begin meer en meer het vermoeden te krijgen dat je CD/DVD apparaat geen DVD-schijfjes meer kan lezen. Dit kun je makkelijk testen. Als je een DVD schijfje hebt waarop iets gebrand staat, kun je dat in Windows nog openen.
 
Je kan de SATA inderdaad vervangen door een gewone IDE. Ik zou dan wel eerst proberen met een oude IDE schijf die nog in orde is, voor je een nieuwe gaat kopen. Als er dan nog problemen zijn, ga het dan maar zoeken bij je CD/DVD lezer.
 
Ja, Swake dat heb ik ook al gedacht en getest: ik heb het station al vervangen, zonder ander resultaat.

Probeer dan eerst het DVD schijfje eens op een andere computer. Als het te wijten is aan het schijfje zelf en niet aan het apparaat , blijf je nog met de gebakken peren zitten.
 
sorry maar hier heb ik zo mijn twijfels bij gezien jij om 11.55uur het volgende neerschreef ik kan de sata vervangen door een gewone ide ...enz...
ook al heb je nu een IDE disk gebruikt , dan nog duurt een win7 installatie ruim 1 uur vooralleer je de vermelding krijgt te zien " configureren voor de eerste in gebruik name"
dus gezien dat de gehele installatie ruim 1 uur nodig heeft ...
heb ik eerder het vermoeden dat je gewoon heb na gegaan of de installatie win7 inderdaad wilde opstarten van af de IDE , maar dat jij deze NIET volbracht heb Maar eerder onderbroken ...
 
Die installatie is gisterenavond gebeurd in de late uurtjes... Dat neemt niet weg dat de problemen met de SATA-schijf blijven en dat is al de tweede keer dat ik het meemaak. We proberen hier onze PC's met XP om te bouwen met een ander moederbord, zodat we Windows 7 kunnen installeren...
 
Het bootprobleem vanop de CD was al opgelost... Bij het installeren van Windows7 met licentieschijf krijg je toch de keuze tussen upgraden of nieuwe installatie?

Een Upgrade moet je uitvoeren vanuit Windows. Een nieuwe installatie moet je uitvoeren door met het schijfje te booten.
 
Ik heb nu al drie weken met Windows7 op een IDE-schijf gewerkt en geen enkel probleem ondervonden. Vandaag heb ik een RAID-kaart geïnstalleerd en de SATA-schijf daarop aangesloten. De installatie van Windows 7 verliep zonder problemen.

Ik heb ondertussen nog iets anders ondervonden. Ik liet de PC opstarten en mijn stick met drivers zat nog in de hub. De PC aanzag de stick als een bootmedium en startte niet op...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan