Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil Windows 7 op de PC zetten. Er staat al een Duitse proefversie van Windows 7 op. Ik wil nu opstarten vanuit het DVD-station en heb dat ook in de BIOS als opstartstation gezet. Het lukt niet. Telkens als de melding komt 'opstarten van DVD', begint de DVD te draaien, maar er komt niets van de DVD en de Duitse proefversie wordt opgestart... Moet er misschien nog iets aangepast worden in BIOS?
 
Bedankt voor de manual, want ik zal hem nog nodig hebben. Er doet zich nog een foutmelding voor, wanneer ik de versie wil installeren op de SATA-schijf:
Kan Windows niet installeren op deze schijf. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.

Maar de schijfcontroller is ingeschakeld! Een gelijkaardig probleem als bij het opstarten van de schijf?
 
Zie afbeelding op welke Sata poort je moet aansluiten.

Ashampoo_Snap_2013.04.18_10h59m01s_002.jpg

Hoe oud is dat moederbord? Ik zie daar ook nog IDE1 en IDE2 aansluitingen staan.
 
Schakel de native-SATA in het BIOS uit

Als het BIOS een optie biedt voor het uitschakelen van de native-SATA-configuratie in het BIOS, voert u de volgende stappen uit.

  1. Schakel de computer uit.
  2. Druk op de aan/uit-knop en druk op toets om de BIOS-instellingen te openen.
  3. Gebruik de cursor om door de Configuratie -opties te bladeren om de native-SATA-instellingen te vinden.
    • Als er een SATA-instelling is, selecteert u de optie Disable (Uitschakelen) en vervolgens drukt u op F10 om de wijzigingen op te slaan en de computer opnieuw op te starten.
    • Als er geen SATA-instelling is, gebruikt u een van de andere opties in dit document om de instellingen te wijzigen.
 
Bij de Integrated Peripherials staat alles zoals in de handleiding. Bij de Advanced BIOS Features staat CDROM als First Boot Device. Bij de Standard CMOS Features staat bij Channel 0 Master TSSTcorpCD/DVDW SH-S.
 
je vermeld dat alles zo staat als in de handleiding....
de instellingen die opgenomen zijn in eender welke handleiding zijn om je een richting te geven .

**deze van me komen dus ook niet overeen met mijn handleiding !

dit onderstaand stukje komt uit de manual van u .
Bekijk bijlage 10501
 
dan dien je deze waarschijnlijk dus op te halen vanaf de site van je moederbord (indien deze niet meegeleverd werd op een cd )
waarom dit zo gedaan word door gigabyte is me dus een raadsel ....?
 
Ik heb een CD met drivers van Gigabyte, maar daar vindt de PC niet wat hij zoekt. Dan ben ik gaan zoeken bij Gigabyte en daar vind ik voor dat moederbord geen drivers voor Windows 7, wel voor XP etc... Misschien ligt daar het antwoord voor ons probleem...
 
ook ik kom tot deze vast stelling dat er na de XP niets meer werd uitgebracht voor dit moederbord , althans niet door gigabyte zelf .....
een vista driver (?) heb ik gevonden maar de site die deze aanbied vertrouw ik dus niet !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan