Windows 10 BSoD.... Blue Screen of Death...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn desktop heeft al langer last van kuren sinds Windows11 zich in mijn pc probeerde te nestelen. Eén keer is het me gelukt om Windows 10 weer tot leven te wekken en te gebruiken.
Sinds gisteren krijg ik het blauwe scherm met even de verwijzing naar de Microsoft link inclusief QR-code.
Ik heb met de hulp van mijn tablet dan toch nog inextremisch de code kunnen scannen en de Microsoft-hulp proberen te doorlopen maar... tevergeefs. Systeemherstel en dergelijke dingen brengen geen soelaas, zelfs in veilige modus gaan lukt niet en herstel via USB werkt ook niet.
En wat ik vanavond dan nog meemaakte tart al helemaal mijn verbeelding... ik had mijn pc volledig stroomloos gezet voor een paar uur, daarna schakelde ik de desktop weer in en nà een iets langere tijd dan normaal startte hij gewoon weer op, ik blij natuurllijk dat hij niet echt dood is. Ik heb dan de computer gewoon op laten staan, energiebeheer staat op "scherm uitschakelen nà 30 minuten inactiviteit” en "computer uitschakelen staat op 4 uur inactiviteit". En nu... 2 uur later ging ik eens checken en ja... het blauwe scherm stond er weer... Heeft er iemand enig idee wat ik kan doen om dit euvel te bestrijden?

Ik heb het ding weer eens spanningsloos gezet voor een paar uur... wordt vervolgd...
 
Dan verschijnt er een zwart scherm met de tekst "PLEASE POWER DOWN AND CONNECT THE PCIe POWER CABLE(S) FOR ALL GRAPHICS CARDS_".
Pc wel opgestart met herstel usb-stick want zonder geeft hij meteen weer het boot-menu...
Niet elk bios kan direct detecteren dat een videokaart ontbreekt en automatisch moet overschakelen naar een andere modus

PEG is a technically just "PCI Express Graphics" your 16x lane slot to the CPU.
but some manufacturers/Motherboards just switch between the GPU and IGPU in this case
 
Niet elk bios kan direct detecteren dat een videokaart ontbreekt en automatisch moet overschakelen naar een andere modus

PEG is a technically just "PCI Express Graphics" your 16x lane slot to the CPU.
but some manufacturers/Motherboards just switch between the GPU and IGPU in this case
de X87029 moet een externe videokaart hebben. Op het bestaande moderobard zit geen vga aansluiting
 
@Aardbei Als hij die melding op het scherm krijgt, wil dat niet zeggen dat hij dan toch beeld heeft?
En dus ook VGA/HDMI of welke aansluiting dan ook?

@Luc M mss andere kaart terug aansluiten en in bios instellen dat onboard vga (gpu) moet gebruikt worden.

Als dat niet lukt eventueel met een andere werkende videokaart?
Of bios reset dat zou ook kunnen werken.
2 Pinnetjes opb mobo kortsluiten, als je niet weet welke check dan even het merk/type van mobo en geef dat ff door.

Kan zijn dat mobo geen legacy VGA bios meer ondersteund > Merk/type mobo?
Gebruik je BIOS (MBR) mode?
Als je mobo geen legacy VGA meer ondersteund probeer UEFI (bij GPT HDD/SSD) of UEFI/CSM (bij MBR HDD/SSD).
Kwestie van juiste instellingen in bios, maar geef geen garantie ;-) . 't Is tenslotte Medion...


Zou vlgs mij toch wel zonder videokaart moeten werken ALS bios goed ingesteld is, :

MEDION® ERAZER X87029 aansuitingen

Tenzij "Stillgelegter HDMI & DP" hier echt "stilgelegd" en niet meer bruikbaar betekent...
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor alle hulp en alle voorstellen... ik ga de pc eind deze maand eens laten nakijken in een computerwinkel vlakbij.
Moest hij daarna toch naar behoren werken dan post ik het wel met info zoveel als mogelijk... dat kan bruikbaar zijn in de toekomst voor mezelf en/of anderen.
 
Iedereen bedankt voor alle hulp en alle voorstellen... ik ga de pc eind deze maand eens laten nakijken in een computerwinkel vlakbij.
Moest hij daarna toch naar behoren werken dan post ik het wel met info zoveel als mogelijk... dat kan bruikbaar zijn in de toekomst voor mezelf en/of anderen.
Kleine aanpassing, om de computer sneller aan de praat te krijgen heb ik hem vandaag naar Medion verstuurd...
 
Selecteer op het scherm "Kies een optie" Problemen oplossen.
Klik op Geavanceerde opties.
Klik op Systeemherstel.
Nadat uw computer opnieuw is opgestart, selecteert u uw account en logt u in. get-vidmate.com instasave
Klik volgende.
Meestal worden systeemherstelpunten automatisch aangemaakt wanneer u een nieuwe update, driver of app installeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan