Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag allemaal,

Ik kamp met een lastig probleem en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Op totaal willekeurige momenten, soms 3x per dag, soms 1x per week, krijg ik een BSOD met de melding "DRIVER_POWER_STATE_FAILURE".
Op internet valt hier veel informatie over te vinden, maar na weken gepruts ben ik er nog niet uit. Het ergste is dat je na elke oplossing maar moet afwachten of het weg is of niet.

Mijn systeem runt op Windows 10 64-Bit. Dit is een nieuwe PC sinds augustus dit jaar, er heeft geen ander besturingssysteem opgestaan. Alle updates zijn geïnstalleerd.
Verder: i7-5820K, MSI X99 SLI PLUS, GTX970, PSU is 750W, koeling is prima.

Wanneer ik de applicatie BlueScreenView gebruik krijg ik deze informatie, maar hier word ik persoonlijk niets wijzer uit:

BlueScreenView.jpg
Imgur: The most awesome images on the Internet

Vervolgens heb ik een andere applicatie gedownload die op een ander forum werd voorgesteld, die vertelde me dit:

WhoCrashed.jpg
Imgur: The most awesome images on the Internet

Volgens die applicatie is het dus een software probleem, geen hardware. Ik heb daarjuist alle meest recente drivers van mijn moederbord gedownload, alsook de grafische, en die van mijn muis ook opnieuw.
Alles waar ik aan kan denken is up to date, en toch viel hij amper een kwartier daarna wééral uit.

Is het mogelijk dat het iets in verband met mijn beeldscherm(en) is? Ik heb één scherm dat gebruik maakt van een DVI-D kabel (dacht toch dat hij zo heette) en de andere is verbonden met een gewone DVI kabel.

Alle tips en/of suggesties zijn welkom, ik zou dit probleem héél graag oplossen. Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reactie(s)!
 
Laatst bewerkt:
Een BSOD heeft te maken met verkeerde stuurprogramma's (drivers) voor hardware . Zie je in apparaatbeheer ergens een geel rondje met uitroepteken staan ?

Nee, helaas niet. Dit kwam ik online ook tegen, alles ziet er goed uit in Apparaatbeheer.
Heb er wel 2 opmerkingen over:
  • Apparaatbeheer vernieuwd zichzelf bijna elke 2-4 seconden, weet niet of dat normaal is maar is best irritant. Als je naar beneden gescrolled bent en hij ververst zichzelf gaat hij terug naar boven.
  • Ik gebruik enkel kabel, geen draadloze adapter, maar nu en dan staan er opeens een hoop gelijknamige adapters bij. Deze kan ik via apparaatbeheer gewoon de-installeren, wat ik ook gedaan heb sinds ik ze niet herkende. Dit veranderde de situatie echter niet.

apparaatbeheer.jpg
http://i.imgur.com/gup12ct.png
 
Helelemaal onderaan bij Universal serial Bus -controllers (USB poorten) . klik daar eens op dat pijltje vooraan om open te vouwen. Word er daar geel rondje of rondjes met uitroepteken getoond.
 
Een BSOD heeft niet altijd te maken met een verkeerd stuurprogramma. Hardware falen heeft ook meestal een BSOD als gevolg. Meer dan een verkeerd stuurprogramma. Stuur nog eens een duidelijkere screenshot van die BlueScreenView aub? Daar gaat mogelijk de oorzaak uit terug te vinden zijn. Anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg.
 
Een BSOD heeft niet altijd te maken met een verkeerd stuurprogramma. Hardware falen heeft ook meestal een BSOD als gevolg. Meer dan een verkeerd stuurprogramma. Stuur nog eens een duidelijkere screenshot van die BlueScreenView aub? Daar gaat mogelijk de oorzaak uit terug te vinden zijn. Anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Hoi DDragon. Ik ben momenteel niet thuis maar er staat een imgur link onder de afbeelding waar je hem wel kan uitvergroten.
 
Hoi Lana. Hier zijn de dump files. Ik weet zelf niet hoe ik met deze overweg moet, dus bij voorbaat dank voor de moeite.

Ik heb de 3 dump files toegevoegd van de crashes die ook op de afbeelding van BlueScreenView te zien zijn. Dit zijn ook de enige files die ik terug vind in de MiniDump map.
 

Bijlagen

  • Dumps.zip
    594.4 KB · Weergaven: 139
Uit de minidump word ik persoonlijk nietveel wijzer. DRIVER_POWER_STATE_FAILURE op ntoskrnl.exe. Kan je dus alle kanten mee uit aangezien er geen bepaalde hardware driver als oorzaak wordt aangeduid.

Is er voor de BIOS nog een update?
Heb je externe apparatuur aangesloten? (schijven, ...)

Ik vermoed dat het hier ook om een driver probleem gaat, maar het is alleen niet duidelijk welk/waar.
 
Is er voor de BIOS nog een update?
Heb je externe apparatuur aangesloten? (schijven, ...)

Neen, buiten mijn toetsenbord, muis en 2 monitoren heb ik niets aangesloten.
De BIOS was versie 1.8, die heb ik nu geüpdatet naar versie 1.9, dat was de meest recente. Vervolgens met de MSI Live Updater tool nog de rest bijgewerkt.

Sinds mijn post geen BSOD meer gehad, maar ik kan alleen maar afwachten. Toch al bedankt voor jullie hulp tot nu toe, als er iets gebeurd laat ik het weer weten :)
 
Het had ook nog ergens een oude firmware kunnen zijn. Bijvoorbeeld van een harddisk en dan vooral als er een SSD gebruikt wordt.

Maar inderdaad een BIOS update kan ook wonderen verrichten bij problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan