Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jammer dat je hier niet vermeld hoe het lukte voor de andere leden.Zat dus op versie 22H2 en wilde naar versie 23H2, is ondertussen gebeurd? Mag afgesloten worden.
@porrelaar en @wivy : we zijn een publiek forum en helpen graag zoveel mogelijk mensen...
Ofwel is wat je wil vertellen illegaal en dan hoort het hier niet thuis ofwel kan het gerust gedeeld worden met alle bezoekers.
Ik dacht dat mijn opmerking duidelijk was : je vraagt expliciet om verder te gaan via privé-bericht en wij hebben graag dat alle bezoekers er hun voordeel kunnen mee doen.zowel porrelaar als ik doen moeite om iets te zoeken op het internet en het lezen van magazines.
@PhilipV : je raadt altijd bepaalde update's af .... dit is ook zo'n update, niet illegaal maar van Microsoft zelf.
trouwens al meerder malen tevoorschijn (op screenprints) de laatste weken op het forum:
kb5027397 ( illegaal ??? )trouwens met Rufus/Ventoy en de nieuwe iso bereik je hetzelfde resultaat.
Enablement update for the Windows 11 2023.
en op ' YouTube ' vind je ook filmpjes bv. CyberCPU Tech .... e.a.
een beetje zoeken en nalezen kan heus geen kwaad! een beetje initiatief nemen mag ook wel ... niet?
trouwens zie #6, ik bied hulp aan .... . wat is het probleem dan?
je mag mij deze in dit forum mededelenJe haalt twee begrippen door elkaar: versie van Windows 11 en build van Windows 11.
Er bestaan maar 3 versies van Windows 11: 21H2, 22H2 en 23H2.
Er bestaan tientallen builds van Windows 11. Na iedere gewone maandelijkse update verandert het buildnummer namelijk.
Jij wil niet over naar de nieuwste build, maar naar de nieuwste versie van Windows 11. Met andere woorden: je wilt upgraden van versie 22H2 naar versie 23H2.
Om in aanmerking te komen voor de automatisch aangeboden upgrade van versie 22H2 naar versie 23H2 moet je pc voldoen aan de voorwaarden die Microsoft gesteld heeft voor Windows 11. Je schrijft zelf al dat je pc niet voldoet aan die voorwaarden. Dan zul je een trucje moeten uitvoeren om toch te kunnen upgraden naar versie 23H2.
Dat kan door, zoals je zelf al voorstelt, met Rufus een installatiemedium aan te maken voor versie 23H2, waarbij je instelt dat bepaalde controles zullen worden overgeslagen, zoals de controle op de ouderdom/generatie van de processor, de aanwezigheid van TPM 2 en het ingesteld zijn van Secure Boot.
Dat kost bij elkaar wel wat tijd. Misschien weet ik een snellere methode voor jou om de upgrade naar versie 23H2 uit te voeren. Een methode die bij elkaar hooguit 2 minuten in beslag neemt.
Doe eerst het volgende zodat ik weet welke versie en welke build van Windows 11 jij nu gebruikt:
Klik op het vergrootglas (of in het zoekvak) dat naast de knop Start staat. Typ dan winver en druk daarna op de Enter-toets.
Het venster Over Windows zal verschijnen. Dat ziet er dan op mijn Windows 11 pc zo uit:
![]()
Welke versie en welke build heb jij? Je kunt dat overtypen of je plaatst een screenshot van het venster Over Windows. Zorg ervoor dat er geen persoonlijke informatie zichtbaar is, zoals je e-mailadres!