Bulgavarna is terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Skippy , en Tuts, en alle leden, ik ga nu niet het help forum gaan volschrijven. Van in de beginne was ik lid. onder Bulgavarna maar kende mijn paswoord niet meer en ook werd mijn gmail box een 4 tal jaar geleden gehackt. Soms zijn er problemen en vond dat ik mij terug diende aan te sluiten, in geval van.... .
Nu dat de technologie vooruitgang maakt zou ik een voorstel willen doen. Een rubriek 3D printen, sinds vorige week ben ik bezitter hiervan, (een geschenk) Wahao i3 Duplicator Plus , maar is nog niet uitgepakt of gemonteerd, zal eerst de gebruiks aanwijzing goed moeten lezen . Ook ontwerpen zelf maken, Bv. 3d print van foto's . Misschien zijn er onder de leden experten. Ik wens jullie allen een prettig week end, en blij dat ik er terug bij ben.
 
Dat 3D printen begint toch aardig in de lift te zitten he. Ik heb nog niet eens een gewone printer, ver van een 3D printer. Mijn vrouw heeft een all in one printer, maar ik heb er geen. Ben ook niet verbonden met haar printer. Als ik iets geprint wil hebben dien ik het door te sturen naar haar. Dat is heel sporadisch, dus is het aanschaffen zeker niet aan de orde. Maar hoe zo een 3D printer werkt heb ik mij inderdaad ook al enkele keren afgevraagd. Maar of er hier experts tussen zitten?
 
Bedankt Stallion, sinds 3 weken een Wanhao i3 duplicator plus in huis . nog niet uitgepakt, eerst de 83 tal gebruiksaanwijzing doornemen, ook Freecad 3D instuderen ,om dan over te gaan naar uitpakken van het machien. Ik heb verschillende websites bezocht waar men gratis STL files kan downloaden, maaar de bedoeling is om zelf te ontwerpen. Heb jij al iets verwezenlijkt??? . Heb gisteren nog een hand 3d scanner gekocht XYZ , maar bij installatie kwam het bericht dat mijn laptop niet voldoed aan de eisen van dit ding. Dus een andere machintje kopen. Nu een Eee . Wens je een prettige dag toe.
 
Even terug naar het 3 D Printen, uiteindelijk toch door de hendleiding geraakt van de Wanhao i3 duplicator Plus. En de eerste printen gemaakt. Voor wie de kans waagt er een te kopen, er staan op het web tal van sites waar men een carrousel heeft van 3d print modellen. even in de zoek machine 3D print modellen en een waaier komt te voorschijn. Ik hoop dat ik hiermee kan bijdragen tot diegene die de stap willen zetten. Groeten uit Bulgarenland
 
Wij hebben op het forum onze medewerker Stallion die zich eens met 3D printen heeft bezig gehouden https://www.pctuts.be/forum/multimed...727-3d-printen
Geen idee hoe dit is afgelopen ?
Sorry voor mijn wel heel late reactie, dit is zeer goed verlopen, met 2 verschillende low-budget printers eigenlijk. 1 met de sculpto en 1 met de printer Balco uit de aldi. Ik heb alles kunnen printen wat ik voor ogen had en daar zijn heel prachtige stukken uit voortgekomen. 1 nadeel met goedkopere printers, minder geschikt voor intensief gebruik, naar mijn mening. Ik maakte vooral stukken voor mijn steampunk hobby.
Naamloos.png

Naamloos2.png
 

Bijlagen

  • Naamloos3.png
    Naamloos3.png
    570.5 KB · Weergaven: 126
Bedankt Stallion, sinds 3 weken een Wanhao i3 duplicator plus in huis . nog niet uitgepakt, eerst de 83 tal gebruiksaanwijzing doornemen, ook Freecad 3D instuderen ,om dan over te gaan naar uitpakken van het machien. Ik heb verschillende websites bezocht waar men gratis STL files kan downloaden, maaar de bedoeling is om zelf te ontwerpen. Heb jij al iets verwezenlijkt??? . Heb gisteren nog een hand 3d scanner gekocht XYZ , maar bij installatie kwam het bericht dat mijn laptop niet voldoed aan de eisen van dit ding. Dus een andere machintje kopen. Nu een Eee . Wens je een prettige dag toe.

Bedankt Stallion, sinds 3 weken een Wanhao i3 duplicator plus in huis . nog niet uitgepakt, eerst de 83 tal gebruiksaanwijzing doornemen, ook Freecad 3D instuderen ,om dan over te gaan naar uitpakken van het machien. Ik heb verschillende websites bezocht waar men gratis STL files kan downloaden, maaar de bedoeling is om zelf te ontwerpen. Heb jij al iets verwezenlijkt??? . Heb gisteren nog een hand 3d scanner gekocht XYZ , maar bij installatie kwam het bericht dat mijn laptop niet voldoed aan de eisen van dit ding. Dus een andere machintje kopen. Nu een Eee . Wens je een prettige dag toe.
Mijn low-budget printers zijn intussen de deur uit en van zodra ik nieuwe stukken wil maken koop ik een deftige. Hier intussen enkele van m'n projecten, hoofdzakelijk gebruik voor de steampunk hobby. Ik gebruik tinker voor het bewerken of zelf maken van de stl.
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    835.3 KB · Weergaven: 131
  • Naamloos2.png
    Naamloos2.png
    678.9 KB · Weergaven: 123
  • Naamloos3.png
    Naamloos3.png
    370.8 KB · Weergaven: 130
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan