Windows 11 Hoe krijg ik Defender terug actief ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik had Malwarebytes free geinstalleerd en daardoor werden een aantal funkties van Windows Defender overgenomen en zag ik in de Instellingen items van Malwarebytes naast die van Defender : proper !

Maar nu is mijn gratis verlopen en daardoor verdween alles van Malwarebytes. Ik ben niet van plan die betalende versie te kopen en hield het dus op de gratis lees beperkte versie. Maar ... vanaf dan krijg ik meldingen dat mijn Virus en Malwarebescherming niet aktief is !
En als ik naar de settings kijk bemerk ik in Windows Security dat die inderdaad af staat én zelfs niet bereikbaar meer is voor mij...

1688464020861.png


en erop klikken geeft :

1688464051586.png


Ik ben een thuisgebruiker en werk met een lokaal account ... dus IT-beheerder ???

Dan maar de ganse malwarebytes er terug afgegooid maar ... tot mijn ontzetting : géén verschil - dat blijft zo staan !
Iemand enig idee waar MB dat in registry of settings heeft verknoeid ?
 

 
Bedankt, maar het probleem is nu juist dat dit soort 'oplossingen' toegang tot het onderdeel vereisen.
Zie mijn vraag - dat onderdeel is NIET meer bereikbaar door een vermeende blokkering door IT-afdeling.
 
volgens schoonepc:
LET OP: Bij de installatie van alternatieve beveiligingssoftware wordt Windows-beveiliging automatisch uitgeschakeld en is het basisscherm van Windows-beveiliging niet meer toegankelijk! Wil je Windows-beveiliging weer activeren dan zal je eerst de alternatieve beveiligingssoftware weer moeten verwijderen. Soms ontstaat er hier een probleem en wil Windows-beveiliging niet meer opstarten. Is er een probleem met Windows-beveiliging, reset deze dan naar de standaard instellingen via Instellingen > Apps > Geïnstalleerde apps. Zoek hier de app Windows-beveiliging, knop met de drie puntjes, optie Geavanceerde opties, knop Opnieuw instellen.
 
:unsure: Ik zie maar een uitweg" ik weet niet of u Revo uninstaller pro op uw machien heeft.
Alles van Malwarebytes verwijderen, en dan opnieuw de gratis versie weer downloaden, maar dan ook even uitschakelen en dan alsnog Microsoft Defender wel weer proberen aan de gang te krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan