CCleaner op Android Tablet veroorzaakt probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een Android-tablet Nexus 7. Het functioneerde erg goed tot ik er gisteravond CCleaner op installeerde. Mijn tablet is volledig geblokkeerd. Als ik een kader aanraak, komt er een groene rand omheen. Ik denk dat het een functie is die iets te maken heeft met minder valide mensen (bijna blind of slecht functionerend)? Hoe dan ook, ik kan mijn tablet niet meer gebruiken. Kunnen jullie me vertellen wat ik moet doen?
 
Je komt ook niet meer bij de instellingen om die app te verwijderen?
Je hebt wel een backup? zo ja dan zou je een fabrieksherstel kunnen plegen en de backup terug zetten.

Gebruik dat ding ook wel eens op m'n tablet en nergens last van, overigens.
 
Dankjulliewel. Ik heb het voor elkaar gekregen dankzij oude websites en gebruikershandleiding. Het draait weer doordat ik de Talkbackservice binnen de settings Toegankelijkheid >Services> com.google.android.marvin.talkbackservice heb uitgeschakeld. Hoe deze service, blijkbaar plotseling, is ingeschakeld, weet ik dus niet....
 
Ben blij dat het is opgelost, maar gooi nu maar die rommel van je Android toestel af. Want op Android kan CCleaner niet doen gelijk het kan doen wat het kan doen op een Windows toestel. De app geeft u de indruk dat het iets doet, maar in feite doet het niets. Het neem enkel plaats in. Weet niet welke versie je hebt draaien op je Nexus 7, ik vermoed dat hij op Nougat Android 7 draait. Dan ga je naar instellingen, ga je naar opslag ->interne opslag-> onderaan cache wissen. Doe dit regelmatig en je komt voor geen verassingen te staan. Gebruik je om je foto's op te slaan de standaard Google Fotos, dan ga je naar de app google fotos, ga dan op de 3 streepjes en dan op ruimte vrij maken en dan zal je zien of je ruimte kan vrij maken of niet. En hoppa een hoop ruimte er terug bij. Dus CCleaner heb je helemaal niet nodig. Verder kan je helemaal niets doen met Android. Android doet zelf al heel veel.
 
Ach ja, het zoveelste geval van een opschoonprogramma dat de boel in de soep laat lopen.
Of het nu Microsoft of Apple of Android of een andere besturing is.

Gebruik die rommel niet mensen. De besturingen hebben zelf voldoende mogelijkheden aan boord om overtollige rotzooi te verwijderen en doen dat dan ook op een verantwoorde wijze zonder schade aan te richten.
 
Ach, die Ccleaner is in standaard instelling niet gevaarlijk en wel handig in Android maar je moet niets aan de instellingen veranderen als je niet weet wat je doet.
 
lange pier;n229811 zei:
Ach, die Ccleaner is in standaard instelling niet gevaarlijk en wel handig in Android maar je moet niets aan de instellingen veranderen als je niet weet wat je doet.
Lange pier, nee niet waar. Dat is iets die in de standaard instellingen geen enkele bijdrage levert. Het is zoals Skippy zegt een zoveelste dat die dingen gewoon niet deugen.
 
lange pier;n229825 zei:
Dat is gewoon een mening, ding maakt gewoon ruimte vrij op je tablet/mobiel, en dat is waar.

Ja, dat is waar. Maar het is een app die je eigenlijk gewoonweg niet nodig hebt. Zoals ik in post 4 al uitlegde is het eigenlijk niet moeilijk om dit proces dat die app voor u doet zelf te doen. Als je het zelf doet heb je die app niet nodig die onnodig ruimte en ram inneemt. Een Android toestel is niet zo snel voorzien van te veel ram dat je er eigenlijk beter slim mee omgaat. Ik heb het geluk om 4 GB RAM te hebben en dat is inderdaad een feest, maar de meeste moeten het met minder stellen.
 
Ik heb het er in ieder geval afgehaald. Begrijp uberhaupt niet hoe het er op kwam, want van mijn W10 PC´s heb ik het ook afgehaald (op jullie advies).
Dankjulliewel weer voor jullie hulp. Geeft altijd weer een goed gevoel als je met zoiets bezig bent enb er eigenlijk onvoldoende vanaf weet.

:bravo:(y)
 
Skippy;n229810 zei:
Ach ja, het zoveelste geval van een opschoonprogramma dat de boel in de soep laat lopen.
Of het nu Microsoft of Apple of Android of een andere besturing is.

Gebruik die rommel niet mensen. De besturingen hebben zelf voldoende mogelijkheden aan boord om overtollige rotzooi te verwijderen en doen dat dan ook op een verantwoorde wijze zonder schade aan te richten.

Meer dan eens mee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan