Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Vele jaren hebben we gebruik gemaakt van bijgaand schema voor 16 biljartteams. Een schema dat als 'hart' dient voor onze biljartcompetitie. Vervelend is nu dat er 2 teams stoppen. Het schema aanpassen lijkt gemakkelijker dan het is. Tenminste mij is het nog niet gelukt.
Moeilijkheid is dat we te maken hebben met verenigingen die met 2 teams in deze competitie meespelen en maar 1 biljart hebben. Dus als het A-team thuis speelt moet het B-team uit en omgekeerd. We hadden 6 van de verenigingen. In de nieuwe opzet nog 5 met een A en een B-team.
Verder willen zoveel mogelijk om en om uit en thuis spelen. Dat lukt natuurlijk niet helemaal. Nu was 2 keer achter elkaar uit of thuis nog acceptabel maar bij 3 keer begon iedereen te mopperen.
In de bijlage is groen thuis en grijs uit. Waarschijnlijk is de werkwijze wel bekend maar de nummer 1 speelt tegen 9, 2 tegen 10, 3 tegen 11, enz.
In het nieuwe schema moet dat natuurlijk 1 tegen 8, 2 tegen 9, enz. worden.
Wie kan mij helpen. Of weet iemand zo'n schema van internet te vissen.

groet Henk
 

Bijlagen

  • competitie 16 teams.xls
    1,008.5 KB · Weergaven: 278
Ik heb nog wat zitten testen en ik zie zo snel even niet wat je bedoeld.
Eventueel kan de schuine blauwe cellen een andere kleur krijgen. Hiermee bedoel ik dus dat A tegen A tot en met V2 tegen V2 dan nu ook donkerblauw is. Zou bijvoorbeeld zwart kunnen worden. Lijkt mij duidelijker.

Het zou er dan zo uit komen te zien

Image3.jpg


Plaats jouw bestand hier eens dan kijk ik er morgen naar.
 
Komt omdat ik helemaal opnieuw ben begonnen, dan kan ik de sheet en tab's beter leren begrijpen. Inmiddels weet ik hoe alles werkt en waar alles staat en verborgen is en bij een kleine bug moet zoeken.

Een kant en klare sheet die door iemand anders gemaakt is aanpassen, kan soms lastig zijn, daarom begin ik dan meestal liever helemaal opnieuw en gebruik dan de formules en functies van de originele sheet. Uiteraard moesten deze aangepast worden naar de 14 teams i.p.v. de oorspronkelijke 16 teams.

Ik zie dat deze competitie sheet door iemand gemaakt is met behoorlijk goede kennis van Excel en er werd zelfs een functie gebruikt die ik ook even op moest zoeken in de documentatie voor Excel. Die had ik zelf nog nooit gebruikt. Hierdoor heb ik ook weer wat geleerd natuurlijk.

Maar nogmaals ik kijk alleen naar wat de formules en functies doen en verder heb ik geen idee waar de getallen die daar uit rollen voor dienen. Als ik dat zou willen weten zou ik me eerst in biljarten moeten gaan verdiepen.
Daarom zal het testen geheel voor jou zijn.
 
Hallo Lana
Ondanks het mooie weer heb ik het programma van boven naar onderen, van links naar rechts en omgekeerd uitgeprobeerd. Ik heb geen obstakels kunnen vinden wat nog een aanpassing nodig zou hebben. Ik ben zeer tevreden.
Ik wil ja dan ook hartelijk bedanken voor je inbreng. Geweldig. Misschien dat dit programma nu ook door anderen gebruikt gaat worden.
Ik zou dat geweldig vinden. Moet ik nog iets aanklikken dat dit forum een eind heeft gekregen of zo?
Nogmaals bedankt.
 
Da's mooi, dan zet ik hier een slotje op.
Veel plezier er mee.

p.s. Hier en daar vind ik de layout niet mooi. Met wat kleur aanpassingen zou alles er wat professioneler uit kunnen zien. Maar goed dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan