Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Titatovenares

Woordje uitleg moest je een opstartdiskette aanmaken
Als de diskette aangemaakt is, ga je eerst naar het Bios en stel Floppy in om de computer te booten.
steek dan de diskette in diskettestation, en bij het opstarten zal gevraagd worden, computer opstarten met of zonder cd-rom ondersteuning, zal wel in het engels zijn
Kies voor zonder cd-rom ondersteuning.
Nadat de computer opgestart is zal de prompt verschijnen op het scherm a:>
standaard is de diskette aangemaakt dat je een Qwerty klavier gebruikt
typ keyb be zodat je een azerty klavier kan gebruiken
typ dan format c: en als de HD in FAT32 ingededeelt is zal de schijf geformatteerd worden.
Kans is ook dat je een melding krijgt dat schijf niet kan geformateerd worden, dan is ze beschadigd, of je kan ook een melding krijgen dat de schijf in NTFS ingedeeld is, kun je ook niet formateren.

Is de schijf in NTFS geformatteerd, dan kan je nog altijd de partitie verwijderen. Tik daarvoor in "FDISK" en volg op het scherm. Allereerst moet je de partitie verwijderen en daarna een primaire partitie aanmaken. Let op, eens dat gedaan is, EERST OPNIEUW OPSTARTEN. Daarna pas terug met diskette opgestart, opnieuw de stap voor formatteren doen.
 

Heb de doc file gelezen en dacht "Een opstartcd is mooi meegenomen" dus alles gedownload, uitgepakt en zoals beschreven de LF.exe bijgezet. Als laatste gebrand met Nero en ...... werkt niet. Ik heb sinds deze week een dualboot van XP en Windows7. (wil ook eens uitproberen) Elk staat op een aparte schijf. Als ik rechtstreeks van de ISO file de cd maak, geen probleem. Als ik de cd maak vanaf de uitgepakte bestanden, kan ik zelfs de cd niet laten opstarten. Ook niet met de opstart te onderbreken en aangeven te willen opstarten vanaf cd. Denk dat we vroeger het systeem eerst moesten toevoegen voordat we een disk konden maken. Als ik opstart met de cd van de ISO, kan ik ook de NTFS bestanden niet lezen. Had een cd met HIRO opstart en daar kon ik de schijven wel lezen. Dus mijn vraag : Hoe verkrijg ik een opstart cd/dvd waar ik wel de schijven kan zien en lezen.
Is het misschien mogelijk van de 6 diskettes een cd te maken?
 
Mik
Heb de doc file gelezen en dacht "Een opstartcd is mooi meegenomen" dus alles gedownload, uitgepakt en zoals beschreven de LF.exe bijgezet. Als laatste gebrand met Nero en ...... werkt niet. Ik heb sinds deze week een dualboot van XP en Windows7. (wil ook eens uitproberen) Elk staat op een aparte schijf. Als ik rechtstreeks van de ISO file de cd maak, geen probleem. Als ik de cd maak vanaf de uitgepakte bestanden, kan ik zelfs de cd niet laten opstarten. Ook niet met de opstart te onderbreken en aangeven te willen opstarten vanaf cd. Denk dat we vroeger het systeem eerst moesten toevoegen voordat we een disk konden maken. Als ik opstart met de cd van de ISO, kan ik ook de NTFS bestanden niet lezen. Had een cd met HIRO opstart en daar kon ik de schijven wel lezen. Dus mijn vraag : Hoe verkrijg ik een opstart cd/dvd waar ik wel de schijven kan zien en lezen.
Is het misschien mogelijk van de 6 diskettes een cd te maken?

Je kan met de 6 opstartdiskettes een opstart cd schijfje maken, maar je mag de bestanden niet in mappen apart branden op het schijfje, en hiermee bedoel ik dan, geen map op het schijfje met als mapnaam diskette1 , diskette2 en......
je brand dus alle bestanden van de 6 diskettes in zijn geheel op het schijfje
Iets heel belangrijks wat velen vergeten. Je kan deze 6 diskettes enkel maar gebruiken op de computer waarop de diskettes aangemaakt zijn. Wil jij bijvoorbeeld hiermee je buur, een vriend of iemand anders gaan helpen of op een andere computer bij jou thuis gebruiken, dat zal niet werken. Die 6 diskettes bevatten de info en systeembestanden van het systeem waarop de diskettes werden aangemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, de bestanden moeten los op de cd komen, niet in mappen want dan vind het bios deze niet.
De basic in - output kan geen subdirectorie gebruiken om het in dos termen te gieten.
De file heb ik al een paar jaar en hij os veel gebruikt.
Werkt altijd, maar je moet het correct uitvoeren.
 
En eigenlijk heb ik hier een klein foutje geplaatst

Je kan met de 6 opstartdiskettes een opstart cd schijfje maken

Het zou moeten zijn hersteldiskettes en hiermee een herstelschijfje aanmaken.
 
Inderdaad, de bestanden moeten los op de cd komen, niet in mappen want dan vind het bios deze niet.
De basic in - output kan geen subdirectorie gebruiken om het in dos termen te gieten.
De file heb ik al een paar jaar en hij os veel gebruikt.
Werkt altijd, maar je moet het correct uitvoeren.

Ik vind dat met dit het sop de kool niet waard is. Allereerst moet ge een diskettelezer aanschaffen om de bestandjes op te zetten. Daarna de cd branden en die kan je maar alleen op Uw eigen systeem gebruiken. Dan ga ik liever voor de Hiren bootdisk.
 
Halo Titatovenares, ik ga dit week-en naar mijn mama in Oostende, vermits Brugge op mijn route ligt kan ik wel efkes ( zolang het duurt stoppen) en kan ik je misschien uit de puree helpen!
Wat denk er van? stuur mij een pm'ke of antwoord via dit item! Ik ben in de buurt op 20-25 km na. geef een boodschap door liefst pm! Tot éénder deze dagen hoop ik?

grtz wivy
 
Heb de doc file gelezen en dacht "Een opstartcd is mooi meegenomen" dus alles gedownload, uitgepakt en zoals beschreven de LF.exe bijgezet. Als laatste gebrand met Nero en ...... werkt niet. Ik heb sinds deze week een dualboot van XP en Windows7. (wil ook eens uitproberen) Elk staat op een aparte schijf. Als ik rechtstreeks van de ISO file de cd maak, geen probleem. Als ik de cd maak vanaf de uitgepakte bestanden, kan ik zelfs de cd niet laten opstarten. Ook niet met de opstart te onderbreken en aangeven te willen opstarten vanaf cd. Denk dat we vroeger het systeem eerst moesten toevoegen voordat we een disk konden maken. Als ik opstart met de cd van de ISO, kan ik ook de NTFS bestanden niet lezen. Had een cd met HIRO opstart en daar kon ik de schijven wel lezen. Dus mijn vraag : Hoe verkrijg ik een opstart cd/dvd waar ik wel de schijven kan zien en lezen.
Is het misschien mogelijk van de 6 diskettes een cd te maken?

De bestanden voor floppy kan je uitpakken met winrar en op cd branden.
Heb je dat programma niet, dan zijn ze ook reeds voor u uitgepakt en in een iso gegoten als je naar deze pagina surft.
Met nero gewoon dubbelklikken op de iso en branden maar.
En als een format niet de mbr overschrijft, dit wist alles, incl mbr, partitie's etc etc
 
De bestanden voor floppy kan je uitpakken met winrar en op cd branden.
Heb je dat programma niet, dan zijn ze ook reeds voor u uitgepakt en in een iso gegoten als je naar deze pagina surft.
Met nero gewoon dubbelklikken op de iso en branden maar.
En als een format niet de mbr overschrijft, dit wist alles, incl mbr, partitie's etc etc

Ja, maar deze loopt alleen tot win ME. Je kan er geen ntfs schijven mee lezen. De bestanden van die floppy die je uitpakt is een IMA bestand. Van de eerste geeft Winrar al een foutmelding.
Ik blijf maar bij die Hiren Bootdisk.
 
Tot win me, inderdaad.
Formatteren naar fat32 zijn nog andere tool voor, ofwel formatteren met linux, maar er zijn nog veel mensen met beperkte downloadlimiet en trage verbinding.
Dat is ook niet aanlokkelijk.
Als je de schijf echt volledig leeg wil is het beste te formatteren naar een ander bestandstype, daarna traag formatteren naar ntfs en alles is 2x volledig overschreven.
En nu genoeg off topic geklets.
Beste tita, is het inmiddels opgelost met die pc?
 
Heb je nu al enig resultaat,je laatse bericht is van 2/2!
 
Halo Titatovenares, ik ga dit week-en naar mijn mama in Oostende, vermits Brugge op mijn route ligt kan ik wel efkes ( zolang het duurt stoppen) en kan ik je misschien uit de puree helpen!
Wat denk er van? stuur mij een pm'ke of antwoord via dit item! Ik ben in de buurt op 20-25 km na. geef een boodschap door liefst pm! Tot éénder deze dagen hoop ik?

grtz wivy

Heb lekker genoten van een dagje zee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan