Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb al een tijdje dat de computer niet verder komt dan de bios als ik de externe harde schijf erin laat zitten.
Zonder ex hd start tie zonder problemen op,het gaat om een westeren digital van 3 tb.
Nu zijn er meer mensen met dit probleem maar kom niet verder dan in de bios alles goed zetten en dat helpt niet.
Nu vroeg ik me af of er geen updates of iets dergelijks zijn die de ex hd helpen.
Natuurlijk alle andere suggesties zijn van harte welkom.

alvast bedankt voor de tijd en moeite
 
Ik denk niet dat dit een voedingsprobleem is.
Ik denk eerder aan slechte aansluitingen of losse kontakten op het moederbord. Of een opgeblazen USB Hub op het moederbord.
 
Ik heb de kast van de pc al open gehad en alles gechekt en aangedrukt zag er goed uit.
Behalve als tie is door gebrand,kan je dat ook op je moederbord zien?

Vraagje!..Ik heb zo`n usb stick met een lampje op alle poorten brand het lampje of maakt dat niet uit wat betreft slechte/losse contacten
 
Meestal is er niets op het moederbord te zien, omdat er een heel klein elektronica componentje defect of doorgebrand kan zijn.

Dat het ledje van een USB stick wel brand zegt meestal ook niet alles.

Is het altijd al zo geweest dat er maar 1 USB aansluiting heeft gewerkt, of is dit een recent probleem ?
 
Heb je misschien een keer toen de pc niet wilde doorstarten, de externe schijf er uit getrokken. Hierdoor kan een usb poort opgeblazen zijn. Dit is helaas niet meer te repareren.

Het enige wat je dan nog kan doen is een externe usb hub kopen, maar wel eentje die op voedingsspanning werkt. Dus niet een die z'n voedingsspanning krijgt via de usb poort.

Een voorbeeld: 10-poorts USB2.0 hub met aan/uit schakelaar en voeding - Elektronicadirect.nl maar er zijn meerdere fabrikanten.
Of als je nog ruimte hebt in de pc . een los usb kaartje.

YPI100-1.jpg
 
Bedankt voor de tip.
Had er al rekening mee gehouden en 1 besteld.
Maar wou nog een paar suggesties horen,ben me er een beetje in gaan verdiepen in de compter en vindt het wel boeient,wil graag zo veel mogelijk zelf gaan doen.
Bedankt voor je tijd!
 
Misschien rekening houden om meteen een USB 3.0 te kopen voor een kleine meerprijs. Stel dat je in de toekomst een USB 3.0 schijf koopt dan werkt dat ook meteen op de goede snelheid.
Op USB 3.0 kun je ook USB 2.0 apparaten aansluiten.
 
zoals myn pc asus kan je denk ik de bios update? daarom hieronder een voorbeeld
BIOS (4)
Version 206
Copy Link
Description BIOS 206
Update ME firmware
File Size 1,04 (MBytes) 2012.07.20 update

Download from Global (DLM) Global



Version 204
Copy Link
Description BIOS 204
Update VBIOS
File Size 1,04 (MBytes) 2012.03.09 update

Download from Global (DLM) Global



Version 203
Copy Link
Description BIOS 203
Fix bug that system can’t boot if plug AC and press power button very quickly.
File Size 1,04 (MBytes) 2012.01.05 update

Download from Global (DLM) Global



Version 202
Copy Link
Description BIOS 202
First release

Update VBIOS
File Size 1,04 (MBytes) 2011.12.02 update

Download from Global (DLM) Global



Your download list have
2 items, total size is 856.79 KB BIOS-Utilities (2)
Version V2.41.1
Copy Link
Description Windows BIOS Flash Utility
If you want to upgrade your OS from Win 7 to Win 8,to prevent software compatibility issue, please uninstall the older version driver before install the newer version driver
File Size 373,34 (KBytes) 2012.10.17 update

Download from Global (DLM) Global



Version V2.31.1
Copy Link
Description Windows BIOS Flash Utility

File Size 365,07 (KBytes) 2011.01.05 update

Download from Global (DLM) Global



Your download list have
2 items, total size is 856.79 KB Chipset (1)
Version V9.3.0.1021
Copy Link
Description Intel INF Update Driver
If you want to upgrade your OS from Win 7 to Win 8,to prevent software compatibility issue, please uninstall the older version driver before install the newer version driver
File Size 2,96 (MBytes) 2012.10.18 update
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan