crach van vista ook de Recovery Partitie kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben na een totale crach van vista ook de Recovery Partitie kwijt. Nu heb meteen een nieuwe backup gemaakt op een externe harde schijf, maar het lukt me niet om een backup te maken van de hele harde schijf en als dat lukt moet ik het ook nog terug kunnen zetten en dat is zonder recovery partie onmogelijk. Zou het opstarten met deze Boot Cd een optie zijn ? En waarmee kan ik eventueel een hele backup maken ?

Alvast bedankt voor alle meedenk hulp,
Marianne
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je nog eens even uitleggen van begin tot einde wat je situatie hier is aub? Want er zitten een paar tegenstrijdigheden/onduidelijkheden in je bericht.
Alvast bedankt.
 
Ik heb op mijn asus in het begin een totale crach gehad en heb hem met behulp van hun helpdesk weer aan de gang gekregen. Maar de Recovery Partitie was toen ook weg. Hierdoor kan ik niets meer met hun recovery-cd. Toen heb ik een complete (dacht ik) backup gemaakt met Paragon Backup and Recovery op mijn externe harde schijf. Ook had ik hiermee een herstel cd gemaakt. Maar terug-zetten van deze backup ging niet. Er stonden alleen programma's op, maar niets van vista en de herstel-cd deed ook niets. Een bedrijf heeft er nu de kale versie van vista opnieuw opgezet, maar hoe maakt ik nu een werkende herstel-cd en een volledige backup van de hele C-schijf ? Want dat heeft het bedrijf niet gedaan. Ik hoop dat zo mijn probleem beter omschreven is,
groetjes, Marianne
 
Hoi Marianne, sorry voor het late antwoord. Ik lees het nu pas.

Een recovery is natuurlijk iets anders dan een Backup.

Met een recovery zet je een pc terug naar de toestand toen deze recovery gemaakt werd. Op een recovery partitie staat altijd een image die de pc terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen.
Een Backup is er voor om een kopie te maken van de belangrijke bestanden.

Wil je dus de pc terugzetten naar de toestand toen je hem kocht en je hebt nooit een backup gemaakt, ben je alle belangrijke data kwijt.
Er is revorery software beschikbaar om images te maken. In dat geval wordt er een image gemaakt van het systeem zoals het op dat moment is. Wil je zo'n image terug zetten, dan krijg je een pc zoals het moment toen de image gemaakt werd. ( dus met alle belangrijke bestanden op dat moment ) Van alle bestanden die na de image gemaakt werden dien je dan weer een backup te maken.

Hirens Boot CD is meer bedoeld voor computer die niet meer opstarten te kunnen herstellen of data te backuppen.

Als image software gebruik ik altijd Acronis True Image.

Maar vreemd vind ik wel dat de recovery partitie verwijderd is.
 
wat voor type is uw pc wel een asus heb ik gelezen maar verder bv asus k73......
indien je pc hetzelfde lijkt te zijn als de mijne kan ik voor u recovery cd-roms aanmaken.
ik kan dit enkel doen voor win7
 
@ zorro het aanbod is prachtig van je ...
maar heellaas is dit niet haalbaar ,dat deze kunnen gebruikt worden door "Mariannex " daar heeft Asus een stokje voor gestoken ..
 
ja spytig anders had ik kunnen helpen aangezien ik hier nog een recovery cd-roms kan aanmaken.ja ze maken het zo onmogelijk dat men een ander niet kan helpen?
waarschijnlijk is ze vergeten voor ze die crasch had een volledige backup te maken van haar c schijf daarvoor kan je acronis of paragon gebruiken.anders was dit geen probleem op dit op te lossen cd-rom in je player computer opstarten terwijl op esc (bij asus) klikken en dan je partitie kiezen waar je backup staat en die dan terug zetten op je c na voltooing je pc opstarten en voila je hebt alles terug.het enige dat ze kan doen is een gewone herinstallatie en alles terug installeren.
 
wat de ts in dit geval kan doen is via de asus support site de recovery disk's bestellen ...
zij dient dan al de gegevens van haarre laptop in te geven zoals het msn nummer ( nu bedoel ik dus niet de messenger !!)
dit msn nummer staat vermeld op de onder kant van de laptop...
door deze nummer weten ze bij Asus dan welke recovery disk er moet opgestuurd worden .....

Asus support
 
Hartelijk dank aan iedereen voor het meedenken.
Ik heb een image gemaakt met Acronis True Image en daarna een gehele back-up. Dit werkt zo te zien. Alles is na het opnieuw installeren van Vista helemaal schoon en is de image dus ook goed.
Om asus te benaderen heeft niet zoveel zin, want ik heb nog de recovery-cd, alleen werkt het op de een of andere manier niet meer. Gelukkig dankzij jullie heb ik nu toch een goede oplossing.

Marianne
 
Bewaar de disk op een goede veilige plaats en als je nog ergens ruimte hebt op een partitie, externe schijf, (NAS) server of USB Stick. Bewaar deze image dan nogmaals daar. Mocht de disk ooit beschadigd raken, kun je hem nogmaals branden.

En vergeet niet om regelmatig de belangrijke bestanden te blijven Backuppen, want de image die je gemaakt hebt is van vandaag en dat zet je dus terug.

Ik zet hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan