de puntjes op de letter i plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik de de engelse toetsenbord instelling gebruik op een azerty toetsen bord zoals nu , dan lukt ook deze alt + 139 combinatie ï
maar de toetsen zelf staan verkeerd ...logisch niet !
 
nu, weet ik niet , hoe ik die puntjes op de letter i kan krijgen(lachen)

wat is nu de juiste combinatie van toetsen in windows? vs/ nl ?
ik heb een laptop staan met wachtwoord nikolai09

Ik heb op mijn Belgisch toetsenbord een toets met boven ¨ en onder ^. om de 2 puntjes op de i te zetten druk je eerst op de toets met 2 puntjes en daarna op de i. Je krijgt dan ï. Als je op de 2 puntjes drukt zie je niks. Pas als je de i indrukt zie je die puntjes ook effectief staan.
Je kan alle tekens eens aflopen met te drukken op de toets gevolgd door een spatie. Heb je het juiste teken, dan komt het tevoorschijn na de spatie.
 
In Nederland zijn er ook nog wat truukjes om twee puntje op de letter i of e te krijgen. Ik gebruik ze nooit, omdat ik heel veel Alt kombinaties uit m'n hoofd ken.

Maar probeer deze eens, misschien werkt dit ook in Belgie.

De Shift toets indrukken en ingedrukt houden, daarna de toets met de dubbel aanhalings tekens boven en de enkele onder indrukken ( meestal links naast de Enter toets )

Nu alles los laten en de i of de e indrukken. Hierna heb je ook de ï en de ë


Fn-toets01.png
 
De shift kan op een Belgisch toetsenbord niet gebruikt worden samen met de dubbele aanhalingstekens. Reden : de dubbele aanhalingstekens (") staan op de onderkant van de toets. De bovenkant van de toets geeft een 3 en in combinatie met de Alt Gr krijg je # de cross.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan