Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
het gaat dus niet over je android heb ik ondertussen begrepen ...

Nee, mijn android netbookje heeft heel ongelukkig de geest gegeven. Het intern geheugen heeft heel plots de geest gegeven en daar het ingebakken was op het moederbord, kon het dus niet of heel moeilijk vervangen worden. Omdat het om een heel goedkoop toestelletje ging hebben we het maar zo gelaten en hem niet meer hersteld.
Ik heb nu nog enkel mijn Sony xperia L die op android 4.2.2 draait en mijn kids die elk een tablet hebben die op android draaien.
De 2 jongste kinderen elk eentje op android 4.0 en de oudste heeft een jongere die op android 4.1 draait. dus ik heb speelgoed genoeg om mij mee te amuseren. Heb jammer genoeg niets dat een recentere versie heeft van android dan 4.2.2 Ik zou wel eens android 5.0 of 5.1 willen leren kennen.
 
om dan terug te komen op de Win 8.1 die jij wilt vervangen door de Win10 .... heb je nu de preview 10162 opgehaald .
indien zo dien je deze dan op een stick te zetten ... en je gebruik daar de win usb maker voor ...

werkwijze aanmaken van de stick ..

Maak je een opstartbare usb stick aan met de Win USB Maker

Plaats een lege usb stick ...
Waarom een lege ...wel de stick word geformateerd ..

Start daarna de Win USB Maker op ...
en vink de optie aan van “ Iso image bootable disk”
910d143574-Ashampoo_Snap_2015.06.11_06h37m36s_001_.png


Klik vervolgens op “ Browse iso image ...
en navigeer naar de locatie waar je deze heb opgeslagen ...
selecteer vervolgens de iso
9121c0ec26-Ashampoo_Snap_2015.06.11_06h42m48s_002_.png


De volgende stap is nu ...om op “ Make it bootable “ Te klikken ...
neem afstand en laat alles gebeuren ...
9135a8112d-Ashampoo_Snap_2015.06.11_06h48m50s_003_.png


geef desnoods de bevestigingen ...en klik op “ Ja “
913e26aadd-Ashampoo_Snap_2015.06.11_06h51m26s_004_.png


De bewerking gaat vervolgens van start ....
9155a28206-Ashampoo_Snap_2015.06.11_06h52m23s_005_.png


Dit heeft zijne tijd nodig ...
91583740bc-Ashampoo_Snap_2015.06.11_06h53m36s_006_.png


Als deze klaar is dan krijg je hier een melding van ...
Ook al zie je de groene voortgangsbalk nog bewegen de bewerking is gedaan ..
Je mag op “ Ok “ Klikken en de stick is gereed ..
9169460248-Ashampoo_Snap_2015.06.11_07h01m34s_007_.png


Je mag de Win USB Maker afsluiten ...
en vervolgens je bios instellen om vanaf deze stick op te starten .

De gegevens die op de stick staan ....
9176daaaa5-Ashampoo_Snap_2015.06.11_07h06m06s_008_.png



Succes met het aanmaken van de opstart cd Windows 8.1 x64
**in jouw geval is dit dus de Windows 10 en vervolgens klopt de laatste afbeelding niet meer met de bestanden die bij u op de stick staan !!

**opmerking :
82343cd1ec-Ashampoo_Snap_2015.07.04_20h13m08s_010_.png
 
Laatst bewerkt:
Daar er 16GB vrije ruimte voorzien moet worden EN internet verbinding denk ik dat gans het boeltje op mijn netboekje word gezet. Ga eens zien Indien het een heel groot bestand is, gaat ons USB stickje niet groot genoeg zijn. Dan kijk ik wel verder naar eentje met een grotere capaciteit.
 
Het is een 11,8MB .EXE file. Dus zal ik waarschijnlijk die USB stick niet nodig hebben. Er staat bij als ik dit doe voor op een andere pc dat ik een ISO moet aanmaken.
 
je dient de link te nemen in bericht #82
de Windows 10 64 bit is 3,74gb en de 32 bit versie is er 2,77 gb dus een usb stick van 4 gb is aangewezen ...

start je het mediacreationtool .exe op dan zal de iso ook opgehaald worden en krijg je de keuzes om deze te starten of om een cd of usb stick aan te maken ...noteer in elk geval de licentie...vermeld in de link bericht #82
 
ik zie het nu je gaat dus een rechtstreekse upgrade uitvoeren van de Windows 8.1 naar de Windows 10..
laat alles gebeuren en verbreek deze bewerking niet ...best dat je de adapter aansluit om er zeker van te zijn dat je netbookje niet uitvalt ...
je dient nu zelf ook geen licentie in te geven ....

het upgraden kan ruim een 30 minuten duren ..wees geduldig en gebruik de pc gedurende het upgraden niet ..
 
Hij is aan de de stroom en ik gebruik hem nu wel, hij is een update aan het binnenhalen, maar het duurt eeeuwen, manman. Ja ik doe het rechtstreeks en ik ga hem inderdaad niet onderbreken. Lijkt mij inderdaad ook het verstandigste om dit niet te onderbreken. Tot nu toe heb ik nog niets zien veranderen. Hij is ook nog geen enkele keer heropgestart.
 
de update die hij dan ook ophaalt is vrijwel zeker gelijk aan de grootte van het iso bestand ...
dus indien jouw huidige versie een 64 bit systeem is dan is deze gelijk aan 3,74gb ..
wat gebeurd er tijdens de upgrade procedure ....
je krijgt wellicht de vraag om een upgrade te doen met of zonder rekening te houden met je huidige bestanden ...
kies je er voor om geen van je eigen bestanden te behouden dan verkrijg je een maagdelijke Windows 10
kies je er voor om wel je persoonlijke bestanden te behouden dan word er ook nagegaan welke software mogelijk eerst verwijderd dient te worden ...
er word een lijst aangemaakt van de te verwijderen software en deze lijst verschijnt nadat de upgrade gedaan is op het bureaublad ..
dankzij deze lijst kun je dan nagaan welke programma's je opnieuw dient te installeren ...
ook word er een Windows.old map aangemaakt ...
jij dient eerst na te gaan of alles van de meegenomen programma's het doen ...
de map Windows.old word automatisch verwijderd na 2x effectief opnieuw te zijn opgestart ...
daar de schijf niet al te groot is doe je er het best aan om deze map Windows.old zo snel mogelijk van je systeem verwijderd te hebben ...
deze neemt onnodige ruimte in ...om het maar zo te zeggen .
 
ik heb me daarjuist ook ingelogd op mijn insider account ...
er word een duidelijke waarschuwing gegeven om deze preview niet als het hoofdbesturingssysteem te gebruiken .....
echter mag je dit wel doen op eigen risico ...deze previews zijn nog steeds in ontwikkeling en kunnen nog kinderziektes hebben ...
**deze waarschuwing komt voor u nu wel te laat !
ook word er vermeld dat indien er eerder een recovery partitie aanwezig was dat ook deze niet meer te gebruiken is ...
wil jij terug naar de Windows 8.1 dien je een installatiemedia aan te maken ... hier is de link Installatiemedia voor Windows 8.1 maken - Windows Help
het betreft deze melding die ik opmerkte ...

**laat alles op zijn beloop !
Ashampoo_Snap_2015.07.04_23h57m11s_011_.jpg
 
Er staat verder ook in als je met een toetsenbord en muis werkt, alles normaal zou moeten verlopen, maar dat ik wel nog heel veel updates kan krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan