Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de bios terug gezet naar fabrieksinstelling,maar nu als ik een nieuw windows 7 wil installeren lukt het niet?
Ik gebruik een externe cd speler met een originele cd van Dell.
In de bios heb ik ingesteld dat hij de externe speler kan zien.
Ik probeer ook de bootmanager F 12 maar die start niet op?
 
ik begrijp hier iets niet ...een fabrieksinstelling is toch een verse installatie waarom wil jij dan nog via een dvd een verse installatie gaan doen .
 
met een fabrieksinstelling terug te zetten plaats je het besturingssysteem zelf terug zoals je deze destijds aangekocht heb ...
een fabrieksinstelling doet niets aan de bios instellingen .
 
Men kan uiteraard ook de BIOS configuratie terugzetten naar standaard waarden. Dit wordt toch bedoeld, niet? Je OS gaat niet verdwijnen hierdoor btw.
Indien OS niet(meer) opstart kan je best volgende zaken eens controleren;

Secure boot: disabled (uitzetten dus)
mode: UEFI of BIOS (voor legacy best op BIOS houden)
Legacy boot enabled indien beschikbaar

Dan nog eens kijken of je via F12 meer opties hebt in je bootmenu. En of je terug van de HD kan booten.
 
Inderdaad ik heb de bios terug naar facturi setting gezet.
Wat ik zie is het logo van dell de externe cd start op maar voor de rest gebeurt er niks hij blijft maar opnieuw opstarten
Ik kan ook de bootmanager F12 niet opstarten en ik krijg ook moeilijk de bios F2 open.
Nu ik probeer uw sugesties en veel dank
 
cockig zei:
Inderdaad ik heb de bios terug naar facturi setting gezet.
das dus geen fabrieksherstel ...jij heb dus gewoon de bios terug naar zijn standaard waarden gezet ...jouw OS is dus nog steeds aanwezig ...maar jij ondervind nu opstart problemen .
kan het niet zijn dat de " originele cd van Dell" beschadigd is ...zodoende dat deze niet gelezen kan worden ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan