Status
Niet open voor verdere reacties.
Als iemand in een instelling zit,je kind of zo wil dit niet zeggen dat de ouder(s) zelf slecht of gefaald bent in de opvoeding van hun dierbare.Het menselijk geheugen kan soms rare grillen vertonen en zelf heb je dit niet in de hand.Veel hangt er vanaf van diegene die hem beoordeelde dat hij goed genoeg was voor de samenleving en daar is het misgelopen,er moeten toch tekenen geweest zijn over zijn geweldadigheid of was hij tegoed om in die instelling te zijn,we zullen het nooit weten want zij zullen dit nooit openbaar vrijgeven.Dat die persoon in een instelling zat is door de parket magistraat vrijgegen op de radio,is dus geen verzinsel

Je moet de mensen gebrijpen over dit voorval,het gaat over kleine kinderen die zichzelf niet kunnen verdedigen laat staan het begrijpen "waarom heeft die meneer ons pijn gedaan,wij waren toch niet stout of zo",daarom reageert de bevolking zo,niet omdat hij uit de psychatrie kwam.Had dit voorval nu geweest met volwassen mensen,dan sprak men er al na 2 dagen niet meer over.

Wij kunne het zelf niet begrijpen hoe de ouders en de overleefde begeleiders zich nu voelen"waarom onze kinderen en niet die andere","waarom werd de dader vrijgelaten uit de instelling" enz,die mensen hebben vragen die nooit beantwoord zullen worden

Het zit nu eenmaal in onze aard van de mens om zich te kunne uiten over dit voorval en al de andere voorvallen die er ooit al gebeurt zijn
 
Dit soort toestanden zorgen vaak voor verhitte discussies, waar ik mij zelden in meng.
Je zal mij dus ook nooit horen oordelen over zaken waarvan ik inhoudelijk onvoldoende op de
hoogte ben. Bij deze topic zal ik me dus ook niet moeien, maar echter wel ingrijpen mocht
het toch uit de hand lopen. Tot op het ogenblik lijkt het er nog door te kunnen.
We zijn volwassen mensen onder elkaar, laat het ons dus beschaafd houden en
elkaars mening respecteren... Laat ons hopen dat er hier op een gezonde manier verder
gediscussieerd kan worden zonder dat we dit topic dienen te sluiten. ;)

*edit* Weet dat op een forum of op chat rap een woord anders overkomt dan soms bedoeld.
In de meeste gevallen is er een discussie op gang door iets wat soms verkeer geïnterpreteerd wordt.
Gelieve alvorens een reply te geven dus goed te overlezen of zaken niet kwetsend overkomen.
Iedereen bezondigd er zich wel eens aan en gaat dan toch in de fout. (ook al meegemaakt)
Dit kan je eventueel nog rechtzetten door de "bewerk" functie te gebruiken.
Ik wou dit terloops nog even meegeven.
 
Laatst bewerkt:
Heeft niets met werk temaken hoor. Is meer tewijten aan drugs gebruik want een normale mens doet zo iets niet.

THX Ivan, je hebt gelijk. Je mag trouwens syndicaten niet veroordelen. ik ben afgevaardigde in de OR van ABX en ik vecht soms voor kleine puntjes, maar allemaal in belang van werknemers-collegae
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan