Status
Niet open voor verdere reacties.
als het echt niet anders kan tijdens opstarten kijken welke F toets je moet indrukken en terugzetten naar fabrieksinstellingen uiteraard is alles dan weg dus eerst je foto's muziek en bestanden die je nog wil houden op externe HDD od usb sticks zetten. Als dat ook niet helpt zal je een nieuwe DVD mogen laten insteken vrees ik.............;)
 
Ik heb het topic eens nagelezen en merk het volgende op:

het is een laptop acer aspire 9300 en nu heb ik hem verwijderd en terug opgestart om te zien of hij hem terug instaleert maar zonder sucsec er is een fout of zo iets

gr luc

Uit de eerste quote leid ik af dat windows vanuit het bios word ingelicht over het bestaan van een optis station, want na werwijderen via apparaatbeheer staat het apparaat terug in de lijst, wel met een probleem, maar dat is windowsgerelateerd.


met een cd ben ik niks want die start ni op
wat nu dan
als naar mijn computer ga zie ik mijn schijven en dat is het mijn cd rom staat er ni bij

met een cd ben ik niks want die start ni op!!!

Is dat in windows via autorun, of is dat opstart vanaf cd/dvd??
Dat is niet duidelijk voor mij.

Ik zie nergens of het bios het apparaat ziet staan, maar uit het eerste citaat leid ik af van wel.
Waarom staat het apparaat er anders na verwijderen opnieuw tussen?
Het feit dat de laptop niet start vanaf de cd kan aan de opstartvolgorde liggen, of aan het al dan niet opstartbaar zijn van de cd/dvd die word ingevoerd.
Daar wou ik naartoe.
Zie je de dvd staan als je het bios ingaat, en hoe staat de opstartvolgorde ingesteld?
 
Achterblijfsels opruimen

Na een deïnstallatie kunnen er nog steeds zogenaamde uninstall-achterblijfsels op uw systeem achterblijven. De achterblijfsels kunnen voor problemen zorgen, zoals het haperen van andere programma's of het zich ophangen van de pc. Om ook deze achtergebleven onderdelen definitief te verwijderen neemt u de volgende stappen:

Klik op Start >> Uitvoeren.
Typ het commando regedit en klik op OK.
Vervolgens dient u de volgende registertak te openen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Onder deze registersleutel treft u een fiks aantal ondersleutels aan, die elk staan voor een geïnstalleerd programma of stuurprogramma. Verwijder hier de sleutel die voor de problemen verantwoordelijk is.

Indien de problemen dan nog niet verdwenen zijn, dan kan het zijn dat het verwijderde programma nog op andere plaatsen in het register sporen heeft achtergelaten. In dat geval zou u moeten gaan zoeken in het register, maar dat is bijna ondoenlijk. Praktisch gezien is het in zo'n geval verstandiger om een back-up van het systeem terug te zetten of terug te vallen op een herstelpunt. Daarom is het eerder geadviseerde maken van een herstelpunt - voorafgaande aan een installatie - zo belangrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan