Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb windows xp terug geinstalleerd maar heb de driver niet om op internet te kunnen
de netwerkkaart is realtek rtl8139/810x family fast ethernet nic
ik heb al op internet gezocht maar kan hem niet downloaden ,weet er iemand waar ik de driver kan vinden

alvast bedankt
 
normaal moet er bij apparaatbeheer bij de netwerkadapter een geel vraagteken staan als de driver niet geinstalleerd is
bij deze pc is dit niet het geval en toch kan ik niet op internet
 
rechts klik op het icoontje rechts onder in je beeldscherm
open dan adapter instellingen
rechtsklik op de lan verbinding
kies eigenschappen..
klik verder op configureren
open nu geavanceerd
selecteer hier speed & duplex settings
verrander hier eens de waarde en bevestig dit met ok ..
kijk dan eens of je verbinding krijgt ..indien zo heb je de verkeerde chipset driver geinstalleerd...
 
normaal moet er bij apparaatbeheer bij de netwerkadapter een geel vraagteken staan als de driver niet geinstalleerd is
bij deze pc is dit niet het geval en toch kan ik niet op internet

Inderdaad dat klopt. lukt het om e-mails te ontvangen en te verzenden met een normaal e-mail programma? Outlook express , outlook of ander e-mail programma?
Welke browser gebruik je?
 
hallo, ik heb nu ontdekt dat ik verbinding heb met internet ,ik heb in cmd ping google ingetikt en daar heb ik dus antwoord op gehad
maar als ik internet explorer open doe krijg ik de melding kan de server niet vinden
wat kan ik hier aan doen ?

alvast bedankt
 
Open Internet Explorer en Ga naar Extra > Internetopties
Selecteer tabbladje verbindingen
Klik bij Lan-Instellingen
Wat is daar allemaal aangevinkt?
Welke site staat als startpagina ingesteld?
 
hallo swake ik heb bij lan instellingen de proxyserver uitgevinkt en nu kan ik terug op internet
bedankt
maar ik heb nog een probleem , ik heb geen geluid en bij apparaatbeheer staat er een geel vraagteken bij multimedia-audiocontroller
 
Lijkt me wel raar dat een nieuw geïnstalleerde Windows XP zen proxy instellingen veranderd zouden zijn door malware enzo. En zeker daar het netwerk nog niet werkende was. Zou kunnen, maar lijkt me wel zeer raar.

@nina,
Wat stond er allemaal aangevinkt en ingevuld bij dat venster voor de proxy instellingen?

@qtex,
Wanneer er geen geel uitroepteken in het hardwareoverzicht staat bij je netwerkkaart kan er geen verkeerde driver geïnstalleerd zijn.

speed & duplex settings veranderen heeft enkel effect wanneer er een slechte ethernet kabel gebruikt wordt. (zelfgemaakte etc).
Dit komt doordat standaard de hoogste snelheid gebruikt wordt (meestal 1000MB tegenwoordig), deze heeft al zen aderparen (4) nodig. Dus wanneer er hier een aantal verkeerd zijn gaat dit niet werken. Wanneer men overschakeld op een lagere snelheid van bijvoorbeeld 100MB, gaat hij slechts de helft van zen aderparen (2) gebruiken. Daardoor is de kans groter dat er plots wel communicatie kan zijn.
 
@DDragon

Lijkt me wel raar dat een nieuw geïnstalleerde Windows XP zen proxy instellingen veranderd zouden zijn door malware enzo. En zeker daar het netwerk nog niet werkende was. Zou kunnen, maar lijkt me wel zeer raar.


Proxy instellingen kunnen ook verandert worden door op een verdachte link in een e-mail bericht te klikken.

Het is inderdaad vreemd. Voor alle zekerheid heb ik aan nina gevraagd om het stappenplan uit te voeren , omdat ze schrijft.
hallo swake ik heb bij lan instellingen de proxyserver uitgevinkt en nu kan ik terug op internet.

nina , wat bedoel je hiermee juist. Bedoel je hiermee voor je XP geherinstalleerd hebt of na het terug installeren van XP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan