Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al enkele maanden verschillende Dual-Boots op mijn PC staan
Windows 7 met Windows Vista en nog een andere harddisk Windows 7 met Windows 10 enz.. en nog eens Windows 10 met Windows Vista
Voordien geen enkel probleem met omschakeling van het ene systeem naar het andere
Er is nu sinds enkele dagen een nieuwe Build van Windows 10
Dus nu sinds enkele dagen krijg ik telkens als ik één keer Windows 10 heb opgestart
en terug ga naar een vorig systeem Windows 7 of Windows Vista telkens enorme gegevens op het scherm
het duurt wel 10 a 15 minuten vooraleer het oudere operating systeem is opgestart
De meldingen zijn o.a.
Op Consistentie controleren
Bestands controle
Reparserecords
Op Indices controleren
Index vermeldingen
enz.. enz..
Wat is er gebeurd met Windows 10
willen ze verhinderen dat er nog oudere systemen in Dual-boot in werking zijn of blijven ?

Kunnen jullie mij helpen ? ik zal niet de enige zijn
PS
Als ik van Windows 7 naar Windows Vista omschakel is er niets aan de hand
maar eenmaal Windows 10 op gestart geweest is en omschakel naar een ouder operatingsystem is het terug van vooraf aan opnieuw
Er staan 6 harddisks in mijn PC en die moeten terug allemaal doorlopen worden met bovenaan vermelde gegevens: Indices, Reparse records, Consistentie enz..
 
Dit komt doordat Windows 10 verschillende shutdown modus heeft.

Probeer volgende eens.
Open een opdracht prompt in Windows 10 en voer volgende opdrachten uit (appart).

Code:
shutdown /s
Code:
shutdown /hybrid

Als je enkel bij de 2de (hybrid) dit probleem tegenkomt, schakel dan de "Fast Startup" uit in je Energie schema van Windows 10.
 
Admin rechten is niet nodig denk ik.
Voer dit uit wanneer je Windows 10 afsluit... Start daarna Windows 7 op en kijk bij welke opdracht je de file system check nog tegenkomt.

Als ik nog een tip mag geven; leer werken met Virtual Machine applicaties zoals Hyper-V, VMware of Virtualbox, ...
Dan kan je zoveel andere OS testen als nodig, zonder dat je die via dual boot systemen moet opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan