Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Ik lees een artikel met wat uitleg om met Virualbox Android bij Win10 te installeren.

Maar: voordat ik er aan begin, wil ik toch weten hoeveel GB is verlies op mijn SSD'tje, waar ik van mijn 93 GB beschikbaar, maar 27 meer over heb.

Misschien is het beter er niet aan te beginnen.

Is het niet mogelijk met een Android ISO in de Dvd-drive Android te draaien?

Dus wie hier een antwoord weet..?
 
betreffende de te kleine SSD raad ik je aan om de Virtualbox te instaleren op een 2de interne schijf indien aanwezig ...
ook de virtuele schijf maak jij dan aan op deze 2de interne schijf zodoende blijft de SSD gevrijwaard ...
indien er geen 2de interne schijf aanwezig is dan zou ik er zelfs niet aan beginnen als ik u was aangezien je minstens 10GB dient toe te wijzen aan de Android .
*van je SSD is er 93gb beschikbaar ... en nog maar 27GB vrij...waarvan dan 10GB naar de Android gaat ...
bijgevolg dien je er nog rekening mee te houden dat je zeker 10% onbenut dient te laten wil je vlotjes kunnen door werken met het besturingssysteem .... 10% van 93GB = 9.3GB m.a.w. er blijft maar 8 GB over !
 
Oké. Goede raad is goud waard.
Een andere mogelijkheid is een docking die ik nog liggen heb met eSata aansluiting. Echter heb ik maar één eSata aansluiting waar mijn D-drive aanhangt. Misschien de D er uit en de docking met een HDD er in voor Android. Moet er dan ook Virtualbox eerst op staan?
 
Het is altijd beter om een viruteel OS op een snelle schijf te draaien (SSD), indien beschikbaar.
Android zou met 5GB al voldoende moeten hebben. Stel dan nog dat je 10GB nodig hebt, dan is er nog altijd ongeveer 17GB vrij. Is zeker voldoende om geen problemen te krijgen. Die 10% is een veilige marge, maar zeker geen vereiste. Al zou ik niet onder de 10GB vrije ruimte gaan...

Als snelheid geen issue is, maakt de disk snelheid ook niet uit. Voor een Android te testen gaat dit waarschijnlijk ook minder rol spelen. Test het op je SSD eerst. Niet tevreden of ... verplaats de VM naar een andere schijf.
 
Een tof filmke.
'k Zal dat nog een paar keren moeten bekijken, ALS ik het zou riskeren, doe ik het op de externe eSata. Da zou toch misschien lukken...
 
de externe esata is dus een externe schijf .... deze zou je dus ook kunnen gebruiken vermoed ik ...
immers heb ik ooit zelf eens virtualbox op een usb stick van 15gb gezet om vervolgens in de Oracle map een virtuele schijf aan te maken op deze stick die ik vervolgens dan ook voorzien heb van een besturingssyteem ... deze stick kon ik elders inpluggen om zo de virtuele windows te gebruiken ...
**ik zei kon omdat deze me ontvreemd werd ....dit bemerkte ik pas toen ik mijn stick's wilde inzien ...
 
wel ik heb me de VirtualBox-5.0.4-102546-Win.exe opgehaald en deze op de G schijf geinstalleerd ...
ook de virtuele schijf werd in de installatie map Oracle aangemaakt ...
ik kreeg de android draaiende maar er zijn een paar probleempjes ...
1..tijdens en ook nadat de installatie afgerond is en de android dus bruikbaar is blijkt het grootste probleem te zijn dat de crusor niet te voorschijn komt !
het is hierbij dus zeer onhandig om iets te doen met name het aanklikken van iets om te bevestigen !
2..tijdens de setup van de android kun je ook kiezen voor Nederlands /Belgie maar de toetsenbord instelling is qwerty !
zo vind je de letter m onder de toets komma/vraagteken .
de q en de a wisselen van plaats en wil je het apenstaartje ingeven dan dien je de shift toets te gebruiken inp van de alt toets .
3..de num-lock toets schakelt telkens uit ( hou hier rekening mee !)

ook werd er tijdens de setup van deze virtuele android gevraagd om de betalingsopties in te stellen ...
hier kan je op doorgaan verder klikken ...

een paar printscreens !!

Ashampoo_Snap_2015.09.17_17h15m23s_005_.png Ashampoo_Snap_2015.09.17_17h19m36s_006_.png Ashampoo_Snap_2015.09.17_17h41m17s_008_.jpg Ashampoo_Snap_2015.09.17_17h52m40s_015_.jpg Ashampoo_Snap_2015.09.17_18h23m55s_021_.jpg
 
Tof dat je er mee experimenteert. De problemen die je opsomt zijn een beetje te vrezen: geen cursor = verwacht een aanraakscherm en Qwerty ook wegens internationaal. Het arikel die ik las was in ComputerIdee = in Nederland ook Qwerty. Wij zitten met Azerty omwille van het Frans.
Bedankt voor de informatie. Ik wacht nog wat af.
 
heb er nog wat verder meegespeeld ...
wel je dien de muis intergratie aan te zetten via de werkbalk van virtualbox...
ook dien je de taal instelling te behouden die standaard geselecteerd staat en daar door werkt het toetsenbord dan ook normaal zonder dat Qwerty gedoe..
*klein nadeeltje is dat je " ctrl+alt +del " dient te gebruiken om de crusor weer vrij te geven in de Windows .. want deze word dus afgevangen in de Android .

Ashampoo_Snap_2015.09.17_19h44m54s_024_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.09.17_20h15m55s_025_.jpg
 
*klein nadeeltje is dat je " ctrl+alt +del " dient te gebruiken om de crusor weer vrij te geven in de Windows .. want deze word dus afgevangen in de Android .

To return ownership of keyboard and mouse to your host operating system, VirtualBox reserves a special key on your keyboard for itself: the "host key". By default, this is the right Control key on your keyboard; on a Mac host, the default host key is the left Command key. You can change this default in the VirtualBox Global Settings

Bron: https://www.virtualbox.org/manual/ch01.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan