Windows 11 Dvd niet te zien

Ik heb een externe cd/dvd speler van het merk Urgoods. Het is een plug en play apparaat. Maar als ik hen aansluit op mijn laptop dan zie ik hem wel in de verkenner staan maar als ik dvd er doe om af te spelen dan krijg ik niets. Een jaar geleden deed hij het wel. Hoe los ik dat op?

en zat je toen ook al op windows 11?
Want volgens BOL is deze niet compatibel met 11 en stopt het bij 10 ...
1756050361457.png

De registerfilters (upper en lower) wissen om de upper- en lower-filters uit het register te verwijderen.

De registerfilters (upper en lower) verwijderen​

Wis de registerfilters voor de Apparaatbeheer-foutcodes 10, 19, 31, 32, 39 of 41.

1. Ontkoppel alle niet-noodzakelijke externe plug-en-play-apparaten, vooral camera's.
  2. Zoek in Windows naar regedit en open dit item.

Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of bevestiging, typt u het wachtwoord of geeft u de bevestiging.

Regedit zoeken
  3. Selecteer Computer in het hoofdvenster.

Register-editor
  4. Klik op Bestand > Exporteren, typ een bestandsnaam die u eenvoudig kunt onthouden en klik vervolgens op Opslaan.

Een kopie van het register wordt opgeslagen in de map Documenten voor back-up-doeleinden. Als er problemen optreden na het uitvoeren van deze stappen, gaat u naar het bestand en dubbelklikt u erop om het register te herstellen.
  5. Klik op de pijl naast elk van de volgende items in de lijst om de items uit te vouwen:

• HKEY_LOCAL_MACHINE
    • SYSTEM
    • CurrentControlSet
    • Control
    • Class
  6. Selecteer 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318. Controleer of u exact deze sleutelnaam hebt geselecteerd.
  7. Als er rechts in het venster van de Register-editor een LowerFilters-waarde wordt vermeld, selecteert u de LowerFilters-waarde en drukt u op delete. Bevestig het verwijderen door op Ja te klikken.

Register-editor met LowerFilters-waarde geselecteerd
  8. Als er ook een UpperFilters-waarde wordt vermeld, selecteert u UpperFilters rechts in het venster en drukt u op delete. Bevestig het verwijderen door op Ja te klikken.
  9. Verwijder alle overige waarden voor UpperFilters en LowerFilters binnen de code 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 als deze er zijn.
  10. Sluit de Register-editor, start de computer opnieuw op en wacht totdat Windows de noodzakelijke drivers voor nieuwe hardware configureert. Het schijfstation zou nu moeten worden herkend door Windows.
  11. U moet wellicht uw brandsoftware verwijderen, de computer opnieuw opstarten, de cd/dvd-brandsoftware opnieuw installeren en de computer vervolgens opnieuw opstarten als de software het station niet meer herkent. Zie Software voor het branden van schijven herkent het station niet.

zo werkte het bij win XP, 7 en 10, waarom zou het bij Win 11 niet lukken?

zomaar een idéé of een truc van vroeger ...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Deus
Moeilijke materie want voor de meesten onder ons zal het al onduidelijk zijn bij de eerste zin ...
Registerfilter (upper and lower) wissen .... euh ???
Je overschat ons allen : wie weet er wat dit is ? Ik geef ootmoedig toe voor mezelf : géén flauw idee...

@PhilipV dat je dit niet wist of het bestaan ervan ... foei! uiteraard weet ik dat je enorm veel weet over 'Apps', enz ... .

op mijn laptop heb ik externe dvd/cd player geplaatst, dit is resultaat:
1756063912440.png

1756062433711.png

zo zie je dat het ook geldig is bij win 11, helaas moet je wel de juiste sleutel nemen.
{4d36e967-e325-11ce-bfc1-08002be10318} wordt ook gebruikt voor een floppy drive, keyboard, ..... .
in bovestaande afbeelding is de 'Class' : DiskDrive.

1756062802364.png

hier is de 'Class': FloppyDisk.

dit zijn ze allemaal:

1756062887114.png

en steeds verschilt de 'Class'!

een beetje kennis van het OS en register is soms handig.

in win 10 had ik dit ook es voor ... en soms valt je frank!

1756063455762.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Deus
of je er nu wijzer van wordt?

Doel: Voor dvd-/cd-stations worden deze filters gebruikt door software, zoals brandprogramma's, om geavanceerde functies te bieden of de werking van het station te beheren.

Bovenste filterstuurprogramma's bevinden zich tussen het besturingssysteem en het hoofdstuurprogramma, en onderste filterstuurprogramma's bevinden zich tussen het hoofdstuurprogramma en de hardware.

Wat doen ze precies?
• UpperFilters: Deze filterlaag zit boven de standaard driver van het dvd-station. Software zoals brandprogramma’s kan hier tussenkomen om extra functies toe te voegen.
• LowerFilters: Deze zit onder de standaard driver en kan bijvoorbeeld gebruikt worden door software die schijven leest of virtuele drives aanmaakt.

Terug
Bovenaan