Epson

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb vorig jaar een Epson Expression Premiuim XP 540 gekocht (wifi), de cartridges waren maar half gevuld.
Nadat deze leeg waren heb ik op een nederlandse site alleeninkt.NL cartridges gekocht die compatibel waren met mijn printer na het invoeren van welk soort printer enz.
Wanneer ik de cartridges erin steekt zegt de printer al direct dat het geen originele cartridges van Epson zijn.
Wanneer ik print in kleur trekken de kleuren ook op niets, geel wordt bv oranje.
Ik heb al spuitkoppen gereinigd een printpartroon geprint en dit patroon verzonden naar de site.
Ze zeiden dat ze alleen een probleem zagen met het kleur Magenta en heb zelfs gratis een cartridge Magenta naar mij gestuurd, dus niet van slechte wil goede service.
Ligt dit kleurverschil (want het is echt niet mooi) alleen omdat het geen originele cartridges zijn, zit er in de printer een soort detector die daardoor automatisch lelijke kleuren print??
groetjes

Ed
 
Dat heeft niets met wifi te maken, dat heeft te maken met de menu software van de printer.
Niet alle epson printer hebben de mogelijkheden dus om dit uit te zettn
 
Mijn Epson Stylus DX8400 heeft nog nooit een originele cartridge gezien. Gebruik al meer als een jaar het pakket dat ze in Action vekopen. Heb geen probleem met een volledige A4 op fotopapier. Hele mooie kwaliteit.
Cartridges zijn TO711 TO712 TO713 en TO714 pakket met 2 zwarte cartridges=pakket TO715 uit Action.
 
heb ik eens gekeken naar mijn cartridges, alle kleuren komen van alleeninkt.nl alleen het zwart komt van 123inkt, zou dit het verschil kunnen maken die zwarte cartridge?
 
Dit zou het probleem kunnen zijn.

Gebruik altijd cartridges met inkt van dezelfde fabrikant.
Fabrikanten kunnen iets andere samenstellingen en grondstoffen gebruiken voor de inkt waardoor deze elkaar kunnen beïnvloeden als je verschillende merken door elkaar gebruikt.

Hetzelfde probleem kan tijdelijk optreden als je van merk inkt wisselt en er bevinden zich nog wat oude resten inkt in de kanalen en spuitkop van de printer. Hier moet je dan dus altijd eerst de reinigingsfunctie gebruiken.
 
ik denk dat het dat ook is, zal de zwarte moeten vervangen van 123inkt naar alleeninkt gezien al de rest van alleeninkt is, daarna zal ik alles bestellen van 123inkt die blijkt hier toch door de meesten als beste geprezen
 
Gebruik dan wel altijd de reinigingsfunctie omdat er nog oude resten zwart van 123inkt aanwezig kunnen zijn.
Doe je dat niet, kan de eerste en volgende aantal prints ook een slecht resultaat geven. Op een gegeven moment zal de oude inkt wel verdwenen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan