Windows 10 Error Checking fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Regelmatig doe ik de chkdsk via

CHKDSK functie.jpg
CHKDSK functie.jpg (Ja, het kan ook via cmd) CHKDSK functie.jpgerror checking.jpgerror checking2.jpg
Meestal krijg ik de melding: Schan niet nodig
error checking.jpg
error checking.jpg

Maar doe ik de scan dan toch, krijg ik een foutmelding.


error checking2.jpg
error checking2.jpg

Nu is deze splinternieuw en foutloos dus ik begrijp niet waarom die gerepareerd zou moeten worden. (Want dat staat er wel)

Ik kom nog met een tweede vraag die hier aan gerelateerd is.
 
Sorry, iets gaat er niet goed met miniatuur afbeeldingen weergeven.
Ik moet een 2 TB schijf wat leger maken omdat chkdsk /R mij verteld dat er niet genoeg ruimte is om te repareren.
Ik kom hier later op terug.
 
Ik ga ervan uit dat jij nu een SSD hebt steken in u computer. Als dit het geval is, download dan de app van u SSD. Die gaat u perfect vertellen wat de staat van u SSD is. indien een HDD denk ik niet dat je dit heel erg vaak moet doen. Ik doe dit in ieder geval nooit. Ik weet dat ik altijd zeg als het in u besturingssysteem is meegeleverd is, dan hoeft een derde partij app niet, maar voor een SSD maak ik wel de uitzondering.
 
Om wat meer duidelijkheid te scheppen: Het probleem is een 2TB data schijf (een WD purple) waarvan controle programma's aangeven dat ik die heel snel moet vervangen en data back uppen.
Ik probeer te redden wat er te redden valt maar dit was niet te voorzien want met 942 uur is deze nauwelijks gebruikt.
CDinfo.jpg
CDinfo.jpg
Tja, maar hij zit wel vol.

HDC.jpg
HDC.jpg
 
Geen garantie want enkele jaren oud. Werd gebruikt voor data opslag.
Ga proberen er af te halen wat ik kan, daarna chkdsk J: /R en daarna wellicht bij het oud ijzer.

Mijn oorspronkelijke vraag was of er een fout kon zitten in het "error check" zelf. (even afgezien van de kapotte schijf)
Eerst zegt hij "geen fouten, scan niet nodig" en vervolgens als ik toch scan zegt hij "fouten gevonden, ga repareren" (#1)
Dit doet hij nu bij alle schijven en dat vind ik vreemd en ietwat alarmerend.
 
Ik denk niet dat er daar een fout in zit. Ik heb er althans geen weet van. Maar het kan natuurlijk. Windows is recentelijk nog geupdated geweest en het kan natuurlijk zijn dat daar nu een fout is ingeslopen.
 
Wat zegt die?

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan