Windows 10 Error Checking fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Regelmatig doe ik de chkdsk via

CHKDSK functie.jpg
CHKDSK functie.jpg (Ja, het kan ook via cmd) CHKDSK functie.jpgerror checking.jpgerror checking2.jpg
Meestal krijg ik de melding: Schan niet nodig
error checking.jpg
error checking.jpg

Maar doe ik de scan dan toch, krijg ik een foutmelding.


error checking2.jpg
error checking2.jpg

Nu is deze splinternieuw en foutloos dus ik begrijp niet waarom die gerepareerd zou moeten worden. (Want dat staat er wel)

Ik kom nog met een tweede vraag die hier aan gerelateerd is.
 
Geen garantie want enkele jaren oud. Werd gebruikt voor data opslag.
indien jij deze bij een vaste verkoper heb aangekocht die je dus kent dan zou je deze persoonlijk kunnen contacteren en als hij / zij van goede wil is geeft men u een andere in de plaats ..vooropgesteld dat men eerst de controle doe of deze nog te gebruiken is!
*zo heb ik hier bij de computershop een nieuwe hdd gekregen nadat de vorige het 1 maand na de garantie periode het begeven had ..gelukkig had ik van de aankoopbewijs een kopietje en kon hij niet betwisten dat deze niet bij hem was aangekocht .

mijn vraag eerder hoe vol is deze H partitie , want blijkbaar is deze nog géén 5GB
 
Nu heb ik 4 verschillende browsers geprobeert voodat ik er een vond die die link opende. (Epic privacy browser)
Ik denk niet dat die site in combinatie met mijn standaard browsers en instellingen (VPN) mij graag toegang verleent.
Dat kom ik trouwens tegenwoordig steeds vaker tegen.
Bedankt voor die link, ik zal het bestuderen.

Deze 2TB data schijf zat helemaal vol en zonder partitie zijnde J: en niet H:
Het lukt nog wel om er nog het e.e.a. af te krijgen, maar wel met beleid, anders loopt hij te warm en houd er mee op.

Garantie gaat niet lukken, ik weet niet eens meer hoe oud die is en waar en waarvoor ik hem gekocht heb.
 
@wivy de TS zijn plaatje in het openingsbericht zegt ( geeft aan ) dat de H toch wel een 4,54GB is er staat duidelijk GB vermeld !

wellicht dat de TS me daardoor op een verkeerd been heeft gezet !
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ja, kan ik me iets bij voorstellen van dat verkeerde been. Dat was de vraag over de error check functie.
Op dat moment begon mijn J: 2TB het te begeven en ging de vraag vervolgens daar over.
In de toekomst zal ik het anders doen en de twee vragen uit elkaar halen en houden voor de duidelijkheid.
Sorry, maar hier zat wat overmacht vanwege ongerustheid in.
 
Crystaldisk info link die wel werkt:
 
Om wat meer duidelijkheid te scheppen: Het probleem is een 2TB data schijf (een WD purple) waarvan controle programma's aangeven dat ik die heel snel moet vervangen en data back uppen.
Ik probeer te redden wat er te redden valt maar dit was niet te voorzien want met 942 uur is deze nauwelijks gebruikt.
Bekijk bijlage 253186Bekijk bijlage 253186
Tja, maar hij zit wel vol.

Bekijk bijlage 253187Bekijk bijlage 253187
Hij had 'm al gebruikt en de schijf dient te worden vervangen maar trekken aan een dood paard heeft de voorkeur.....
En de gegeven link erover is dezelfde die @Aardbei geeft......
 
Bedankt voor het meedenken en de tips en de links.

# 19 geeft wellicht meer duidelijkheid over het openen ervan. Het komt steeds vaker voor dat een site aanmelding via VPN niet accepteerd.

Het paard is nog niet (helemaal) dood dus ik red wat ik kan en daarna vuilnisbak.
 
Data van een HDD die de geest aan het geven is kan vrij lastig zijn. Ik weet helaas ook niet eentje die echt prima werkt. Ik heb tot nu nog maar 1 keer voor zo een 90% van alle data kunnen terug halen, alle andere keren is het mij totaal niet gelukt. Data van een HDD afhalen die nog een beetje werkt is echt moeilijk vind ik.
 
Het 'back-up-principe' kan hier best nog wat 'aanhang' gebruiken.
Backup is in ieder geval een goede basis. Ik weet zeker als er ooit eens een nieuwe desktop komt voor mijn vrouw dat deze in raid 1 zal moeten geconfigureerd worden. Er komen dan 2 NAS schijven erin en een SSD als gewone schijf. Maar hij is voorlopig nog niet aan vervanging toe, nu steekt er een grote HDD in haar computer als opslag naast haar 500 GB C schijf en dan is er nog een extern schijfje die nog grotere capaciteit heeft als haar grote HDD waar ze dan een backup van haar grote HDD op zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan