Windows 10 Error Checking fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Regelmatig doe ik de chkdsk via

CHKDSK functie.jpg
CHKDSK functie.jpg (Ja, het kan ook via cmd) CHKDSK functie.jpgerror checking.jpgerror checking2.jpg
Meestal krijg ik de melding: Schan niet nodig
error checking.jpg
error checking.jpg

Maar doe ik de scan dan toch, krijg ik een foutmelding.


error checking2.jpg
error checking2.jpg

Nu is deze splinternieuw en foutloos dus ik begrijp niet waarom die gerepareerd zou moeten worden. (Want dat staat er wel)

Ik kom nog met een tweede vraag die hier aan gerelateerd is.
 
@PhilipV:
mijn Nas heeft het onlangs begeven, heb geen nieuwe aangeschaft maar een volwaardige opvolger uitgerust met een USB3-poort:

1676576737929.png


met dit spul kan je eventueel Raid maken of alles onafhankelijk, bestaat in uitvoering met 2 schijven, hier zijn er het 4.

de RAID formatie:

1676576670011.png


en zo noemt het:

ICY BOX IB-RD3640SU3 Behuizing 3.5 inch USB 3.2 Gen 1 (USB 3.0), eSATA​

de versie met 2 schijven is IB-RD3620SU.
de aankoop prijs is veel klantvriendelijker dan een NAS ....

gewoon ter info dus. en de configuratie ervan is stukken makkelijker dan een NAS!
 

Bijlagen

  • 1675095987259.jpeg
    1675095987259.jpeg
    95.3 KB · Weergaven: 49
  • 1675095939170.jpeg
    1675095939170.jpeg
    81.9 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
begrijp ik, maar is appelen met citroenen vergelijken.
Ik gebruik mijn Synology NAS'sen nog wel voor heel wat andere zaken dan file server en/of backup.
BackUps, afbeeldingen ...... ook geen probleem .... uiteraard, ieder gebruiker heeft zijn eigen behoeftes ...., zijn eigen portemonné .... zijn eigen computerkennis ...

heeft niet alle eigenschappen van een NAS : afhankelijk van de gebruiker. ik heb ook geen behoefte aan het benaderen van buiten af, zo ja dan is er altijd ' AnyDesk ' .....
 
Ik gebruik NAS als :
  1. File Server met home drive voor elk gezinslid, lokaal en remote
  2. Remote Access voor alle functies
  3. Media Server ook voor lokaal en remote
  4. DownloadStation voor elke gebruiker, zowel lokaal als remote met automatische queuing
  5. Note Station voor notities nemen remote en lokaal, zelfs zonder internet verbinding
  6. Web Server
  7. Geplande backup van NAS naar BU-NAS
  8. Geplande backup van elke PC die online komt naar NAS
en meeste funkties zijn multi-platform : app / web-interface of lokaal.
De extensie en apps bibliotheek van Synology + third party extensies is onuitputtelijk ...
 
Zwaar overtrokken inschatting van je echtgenote - niet gestoeld op feiten maar onbekend is onbemind...

Vb. :
1676799655189.png


Minder dan een nachtlampje op de overloop dus ...
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Zwaar overtrokken inschatting van je echtgenote - niet gestoeld op feiten maar onbekend is onbemind...

Vb. : Bekijk bijlage 253236

Minder dan een nachtlampje op de overloop dus ...
Het gaat hem niet meteen over verbruik, want we hebben een aantal zwarte panelen op ons dak liggen. Maar mijn vrouw vertrouwt electronica niet. Alles zit hier aan multi stekkers met schakelaar en gaan voor het slapen gaan uit. Het is enkel de digicorder die aan de stroom blijft. Het internet mag van mij dan niet uit, maar al de rest is met hardware schakelaars.
 
Ja, dat is een moeilijke deze... Alles kan falen. Langs de andere kant moet je ook beseffen dat je koelkast en diepvries aan het net hangt. En je verwarmingsvoorzieningen, kookplaat mss... enz.
Zolang je deftige apparatuur koopt, met een deftige keuring, is de kans relatief tot zeer klein. Welliswaar niet onbestaande. Verlseten apparaten, of Ali express goederen daarentegen... dat geeft reden tot twijfel!
 
Inderdaad : de kans op kortsluitingen en allerlei onheil wordt met die multi-stekkers véél groter !
Ze weten dat hier in Haaltert maar al te goed - een maand geleden is hier de echtgenote van onze ex-burgemeester én haar huishoudster omgekomen in een nachtelijke brand veroorzaakt door een multistekker ! En er stond niets aan op die multi-stekker hoor, de stekker zelf was oorzaak van het onheil : villa afgebrand, 2 doden...

 
Die multi stekkerdozen zijn niet van de action of ali. Het zijn er van een merk en die niet goedkoop in aankoop zijn, maar wel degelijk gemaakt. Dit was van groot belang bij aanschaf. Die van den action wegen een pak minder als deze van ons.
De koelkast en zo staan inderdaad wel aan, maar hier ook weer, goed materiaal, niet de goedkoopste frigo of zo, Smeg, Samsung en tv is van Toshiba. Het enige waarvan we niet weten of het goede kwaliteit is, is de digicorder. Alle andere toestellen zijn van goede merken, zelfs het croque toestel is van Tefal, wafelijzer eveneens. We kopen nooit het goedkoopste spul, omdat we sowieso niet in de rij staan bij de gelukkigen van goed materiaal te krijgen, terwijl we wel degelijke merken kopen. Onze tv was na 2 maand al stuk, onder garantie vervangen geweest, de diepvries had een slechte compressor (zwarte bol onderaan) die is ook onder garantie vervangen. Daar niet het toestel, maar die zwarte bol, waarvan ik denk dat het een compressor is. Kan nog wel een tijdje doorgaan. Ik heb bv. ooit eens een gloednieuwe laptop gekocht. Deze is meer in herstelling binnen geweest als dat ik ermee gewerkt heb. Ik heb nooit tevreden geweest van dit toestel. Dit merk komt er nooit meer in hier.
 
Waar gaat deze draad over? enne, multistekkers? wat zijn dat?
Zoiets?

Gebruik al 50 jaar tafelcontactdozen, sommige beveiligd en/of met schakelaar, heb er zo'n 15 in gebruik en nooit problemen mee gehad
stekkerblok met schakelaar
stekkerdoos-voor-platte-stekkers-3x-met-schakelaar-en-kabel-1-5m-wit_876922_000_1920x1440.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan